Korrespondance eller...?

Hej.

Jeg har nogle udendørs lamper som jeg gerne vil have til at fungere på følgende måder.

1. Tænde når en sensor bliver aktiveret.
2. Tænde på en kontakt indendørs uafhængigt af om sensoren er aktiv eller ej.
3. Når sensoren er aktiv har kontakten indenfor ingen funktion.

Er det "bare" alm. korrespondance eller er mine krav helt hen i vejret.

Henrik
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke nødvendigt med korrespondance.
Betragt det som to kontakter som kan tænde for lyset. Hvis den ene kontakt er tændt kan lyset ikke slukkes.
Det vil sige at jeg egentligt bare kan føre en ledning fra kontakten til lampen, og en fra sensoren til lampen, og så virker det? Hvad så hvis jeg tænder for begge dele? Vil lampen så ikke få "dobbelt" strøm?
Kan du evt. stykke et "simpelt" diagram sammen.

Henrik
Jeg mener der er diagram, med til lyscensoren, hvordan man indsætter en manuel kontakt...
mvh jens
Hvis du sender dobbelt strøm gennem din lampe vil den lyse kraftigere - i hvert fald indtil den brænder af. Men det har nu ikke rigtig noget med dit spørgsmål at gøre, da du ikke kan fordoble strømmen på den måde der beskrives.

Jeg synes, du skal tage kontakt til din elinstallatør og få ham til at lave det. Kan klares på en time, og så slipper du for at ligge vågen om natten og tænke på, om der løber dobbelt strøm gennem din lampe :-)
Skrevet af SonofonoS på 20 apr 2011 18:27
Det vil sige at jeg egentligt bare kan føre en ledning fra kontakten til lampen, og en fra sensoren til lampen, og så virker det? Hvad så hvis jeg tænder for begge dele? Vil lampen så ikke få "dobbelt" strøm?
Kan du evt. stykke et "simpelt" diagram sammen.

Henrik

Her kommer lige et hurtigt diagram! Husk at sensoren og afb. skal forsynes fra den samme sikring!

Mvh. daniel

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis