Hylde og den dumme væg

Hej Alle sammen.
Jeg håber i måske kan hjælpe mig.

Jeg skal sætte en hylde op på den væg som går ud imod opgangen i min lejlighed, ved ikkeom det er vigtigt viden.

Nå men mit problem er at muren den smulder og det er som om at inde i væggen der er det bare sådan noget sand og sten, så når jeg prøver på at borde så laver den bare et giga hul og ravplugsen vil slet ikke sidde fast.

Hjælp..

Hvad gør jeg?

Hilsen Ikke handywoman.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har ved lignende problemer, kradset alt de løse ud af hullet og støvsuget.
Så har jeg fyldt hullet op, med 2 komponent autospartel, (det synket ikke ret meget og er gennemtør på 5-10 minutter), jeg trykker så ravpluken i den våde spartelmasse.

Eneste ulempe det lugter ikke så rart, de næste par timet, så udluftning er en god ting.

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo...=2290&n=10

mvh jens
Okay jamen det lyder da som en plan, er det stærk nok til at kunne holde sådan en hylle?
Jeg har nemlig prøvet med almindeligt spartel må det være (sådan en hvid tube) og det stod natten over. ragpluksen den fløj bare ud igen efter jeg havde sat skrugen i og prøvet at rykke i den.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Prøv at vikle et stykke halvtykt ståltråd omkring skruen..... Brug så Jens' ide med spartelmassen - men denne gang stopper du skrue omviklet med ståltråd ind i spartelmassen og lader det tørre.

Så skruer du skruen ud igen og fastgør din hylde.

Jeg har i mit tidligere virke brugt metoden sammen med gips - der virker det - men autospartel er nok stærkere.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

For nu ikke at skulle købe kilovis af autospartel så brug Kemisk Metal fra Plastic Padding.
Det er stort set det samme og fås i overkommelige tupestørrelser. F.eks. i jem&fix
Det kunne lyde lidt som, at du har en murstensvæg, og at du har boret ind i en fuge. Prøv at bore 4 cm højere/laver og se om du ikke kan ramme ind i en sten.

Hvor dybt har du boret?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hej Alle sammen og tak for jeres svar.
Jeg fik et råd om at købe expanderende rawplugs som viste sig at holde min hylde, de havde dem i Stark.

Mange tak for jeres hjælp.
Godt du har fået din hylde op.
Men hvis hullet er for stort og porøst vil den løsne sig med tiden.
Jeg har en lim jeg bruger til sådanne noget.

Jeg har rigtig god erfaring med fischer UX plugs. mursten, porebeton, beton og koks. skidtet virker bare. har ikke prøvet dem til gips. der har jeg andre ting.

Jacob
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også