Åbning af hydraulik til servostyring?

Hejsa Alle

Jeg skal renovere servostyringen på min 4 hjulede.. dog en traktor

Jeg har fået cylinderen af, og jeg har skruet et yderdæksel af, men så kan jeg ikke rigtigt se hvordan jeg skal fortsætte, jeg havde lidt håbet på at der var en låsering inde bagved, men det synes jeg ikke jeg kan se.

Men på nedersiden, er der dog et lille hul (ikke det i gevindet, det er til noten fra ydre ringen, tror jeg )!

Hvad siger i? hvordan kommer jeg videre herfra?

Nogle gode ideer? eller erfaringer?

Mvh

Morten

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du graver og renser lidt mere, ligger der så ikke en helt rund låsering??, dog uden ører, som man vil forvente at finde på en almindelig C-ring.
Jeg er flere gange stødt på sådanne låseringe, med en diameter på 3-4-5 mm diameter og voldsomt stramme.
Heldigvis har jeg kun en gang været uigenkaldeligt tvungen til at pille en sådan ud. Det var slet ikke let, og jeg kender ikke den autoriserede metode.

Med venlig hilsen
ktm

Har du prøvet at lyse ind i hulet, for at se om der ikke sidder en lille skrue, som du kan løsne?
Tadaa Jeg kiggede lidt mere på den idag, og så kom tanken, hvorfor skulle der være et gevind stykke yderst, som skulle skrues af? måske for at selve gevind delen ikke skulle gå indad.. så jeg bankede forsigtigt på den, og vupti den fløj lige ind, og blotlagde en låsering, så ud med den, og vupti:

Men så kommer næste spørgsmål, hvorn hulen skiller med resten ad? Jeg havde jo håbet på en møtrik i enden, men nej

Ideer modtages med kyshånd

Mvh

Morten

Hmm måske er endestangen ikke en del af den foreste stang, men måske en "bolt" så man lige skruer den ud via en bolt i hullet i enden af "stangen".. det må da testes

Mvh

Morten

Du skruer hovedet af stempelstangen, det med den røde snor på dit billede.
Så kan du tage cylinderhovedet den vej ud, så du kan skifte tætningsring, og skrabering.

Skal du have skiftet, de indvendige stempeltætninger også?
Så skal du nok have afmonteret, de sorte ringe (er der ikke en samling at se på dem?) der sider, mellem de brune tætninger, og så krænge de brune ud over kanten , af klumpen som sidder på stempelstangen. (den kan være svejst fast, side med låseringe, eller skruet fast  på stempelstangen)

mvh jens
Hmm ok, jeg må have den op i en skruestik, og se hvad der kan skrues af.. Ja jeg ville skifte det hele derinde, nu jeg har det hele skildt ad, og alt hydraulik olien er løbet ud af traktoren

Mvh

Morten

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis