fjerne alger fra mur

Hej...

Jeg har en mur på min terrasse som er smurt ind i alger. Jeg syntes ikke det almindelige algefjener tager livet af dem, nogle som kender et skrapper alternativ? Gerne billigt :-)
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu ved jeg ikke hvad du har prøvet. Men gå ned til din lokale farvehandler og køb noget til formålet. De fleste midler skal side min.3 dag hvorefter man spuler muren ned. Sadolin har et hvor "tager" det med det samme, men det kan også blege muren/malingen.
Det er skide godt til alm.beton fliser. De bliver så rene og fine

Det professionelle malerarbejde kræver viden !

Malerfirmaet Nicolaj Larsen   Facebook

 

Hvis de produkter du ikke har succes med er baseret på benzalkoniumklorid kan du prøve natriumhypoklorid istedet (eks. Borup Klor rengøring).

Et alternativ er kobbersulfat. Det er dog ret agressivt over for metaller, men det er vel næppe et problem ved en mur. Kobbersulfat (også kendt som blåsten) er væsentlig billigere end benzalkoniumkloridprodukter som Rodalon osv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Mon ikke seahounds spørgsmål primært har til formål at reklamerer for en Stark konkurence.
Der findes ingen alger på murvær som ikke selv det største fjols kan fjerne med et hvilket som helst algefjerningsprodukt.
Eller almindeligt koldt vand og en børste.
Tjah Pox, du har vist ret. 
Øv at jeg ikke spottede spammeren 
Hehe, ingen spam her. Eller jo jeg har smidt reklamen for min side ind, da jeg tænkte den var relevant. Men spørgsmålet er altså ganske rigtigt og relevant for mit vedkommende.

Det må så ikke være almindelige alger på min mur, problemet er at det er en mur i en lejlighed, hvor der vist ikke har været fjernet alger de seneste 10 år, så det er vist efterhånden en naturlig del af muren. Jeg prøver at købe noget af det skrappe, og giver det lidt længere tid - havde kun haft det sidende et døgns tid.

Takker
Skimmelsvamp.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også