220 volt kogeplader til 400 volt stik?

Hej

Jeg er ved at udskifte kogeplader og skal lige være sikker på, at jeg har gjort det korrekt. De gamle kogeplader var 380 volt, mens de nye er 220 volt. Der er monteret et 400 volt stik, som jeg fortsat vil benytte. Ledningen fra de gamle 380 volts kogeplader var sat i stikket, som det kan ses på billedet til venstre. Ledningerne fra de nye 220 volts kogeplader har jeg sat i stikket, som det kan ses på billedet til højre.

Er det korrekt? 

Venlig hilsen
Therkild

Hej Jeg er ved at udskifte kogeplader og skal... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det der ser farligt forkert ud.
Ring du til en elektriker og få det forbundet korrekt.
Fyrer du op med den konfiguration kvæster du som minimum sikringen.
Når du har den nødvendige energi til rådighed i stikket er det direkte dumt ikke at benytte den.

Jacob
Du skal splitte den sorte og brune ad og sætte dem i hver sin fase istedet.
Så vidt jeg husker så er de 2 farver beregnet til hver sin fase, det ser du på et klistermærke på kablet.
Det "set" farligt forkert ud, ja men det er det ikke. Det er jo som han har beskrevet, sådan det er kommet fra producenten. Og sådan det skal være, hvis man kun ønsker at køre med 230v tilslutning.   


Men når nu der er en hel 4-polet gruppe til konfuret, så du 3 faser til rådighed vil jeg bestemt anbefale dig at dele dem ud. Der står sikkert i din manual hvordan dette skal gøres. 
Og Hvis ikke, så kan du "bare" samle det som det var på dit gamle stik (det første billed)  men kig lige i manualen alligevel hvis ikke du føler dig 100% sikker.
Du skal ikke gøre andet end at splitte den sorte og brune ad så har du 2 faser, som jeg husker det er det ikke muligt at få 3 faser på Siemens.
Den grå og blå er nul så hvis du splitter dem ad og sætter den grå til fase kan du i værste fald futte pladerne af.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis