tæppelim

hejsa folkens

jeg skal i mit hobbyrum, ha lagt nålefilt, og dobbeltklæbende tape har jeg ikke megen fidus til
så jeg har søgt efter tæppelim, og kan umiddelbart kún finde noget dyrt stads (casco)
findes der ikke et billigere alternativ!!
jeg skal bruge til 110 kvm!!

mvh kim
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er det temlig meget du skal bruge, men alternativet er Dana kontaktlim til 119,00 pr. kg. det kan dog ikke betale sig i de mængder du skal bruge, hvis du vil lime hele gulvet og filten. Du skal jo bruge omkring 20 kg.
Det vil også blive meget svært at lægge så store dimentioner, da kontaktlim hæfter med det samme, så du har ikke mulighed for at flytte med det når først du begynder at lægge det på.
Dobbeltklæbende tape er altså vejen frem, og det holder altså ganske godt når det bliver lagt på rene flader. Det kan ialfald være noget bøvl at få af igen når det har ligget der et halvt års tid.
Tak håndværkeren

Dvs. At gulvet skal være 100% støvfrit, vi taler om et loft hvor der er blevet lagt spånpladegulv, og der er blevet lavet gipsarbejde, så støv er der rigeligt at på gulvet, som dog er blevet fejet flere gange, under gips/spartelarbejdet
Vil det være en fordel , at vaske gulvet efter grundig fejning, for at tage det sidste støvlag, som kosten ikke får med/alternativt kan jeg vel støvsuge det?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Du må ikke vaske det, spånpladerne vil omgående suge vandet til sig og balne op, men støvsug det. Og så skulle du kunne klare limningen ved at fastsætte tæppet langs kanterne. Du kan eventuelt lægge nogle striber á en meters penge,  fordelt over gulvets flade når du ruller filten på, så er du sikker på at det nok skal blive på sin plads.
når jeg skriver , vaske, mener jeg , tørre det over med en hårdt opvredet gulvklud, for at fange de sidste støv
Det kunne jeg jo ikke vide vel  Men en støvsugning vil være nok.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
takker der håndværker, jeg skal bare lige ha overtalt fruen til at jeg napper hendes støvsuger til opgaven, men mon ikke en dusk gør meget ved det hehe
Kender du ikke hemmeligheden der gør kvinder lykkelige, det er kun 70 ting.
En 69 og en tur i Bilka
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også