træktalje

Hej.

Jeg har i weekenden moret mig med at trække mindre trærødder op med en træktalje fra Harald Nyborg. Det virker jo fantastisk, men efter den 4 rod så krøllede taljen fuldstændigt. Den kosted 180Kr så det er lidt skuffende, men ok.

Den er vist angivet til at trække med flere ton og min lille overarm har vist ikke ydet helt så mange kræfter (selv med udvekslingen). Ergo er kvaliteten bare ikke go nok.

Hvor køber man en der er bedre?

Jeg har selvfølgelig googlet det, men på nær prof kædetaljer til 3500Kr, så kan jeg ikke finde nogen alternativer til HN-modellen. Alt hvad jeg kan finde ligner den til forveksling.

Det lader til at der findes to versioner hvor den ene er kraftigere end den anden. Grundkonstruktionen ligner dog til forveksling. Den jeg legede med ligner den mindste model.

Kom frisk med gode bud.

Mvh TroelsM
Hej. Jeg har i weekenden moret mig med at trække... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan leje en ordentlig træktalje til opgaven hos nordjysk lift vil jeg tro mener de har dem i den store udgave

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Brugt Tirfor: (og man kan finde flere)


http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:fvzpuO6GfpsJ:www.stego.dk/c3.content.asp%3Fid%3D282%26sid%3D282+tirfor+salg&cd=7&hl=da&ct=clnk&gl=dk&lr=lang_da&client=firefox-a&source=www.google.dk

vh
Brugt Tirfor: (og man kan finde flere)


http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:fvzpuO6GfpsJ:www.stego.dk/c3.content.asp%3Fid%3D282%26sid%3D282+tirfor+salg&cd=7&hl=da&ct=clnk&gl=dk&lr=lang_da&client=firefox-a&source=www.google.dk

vh
en eller flere kasteblokke er også godt (du kan doble trækkraften - lidt ligesom at skifte gear på en cykel...)
vh
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis