Over vandlinien, hvad dér?

Hej gør det selv'ere..

Har her i weekenden ordnet bunden på min båd (17 " damjolle) så den nu er helt perfekt og står nymalet.

Well, hvad kan man gøre over vandlinien? der er aftegninger fra alger (gulligt) der er generelt meget "snavs", - og det står generelt som trist og falmet.

Nu jeg ikke den mest garvede på området, men har ladet mig fortælle at man ikke maler over vandlinien.

Hvad gør man for at rense det af og få det perfekt?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan da godt hæve vandlinien lidt, det er også meget brugt, at male en stribe, rund over bundmalingen, i en anden farve, med bådmaling.(der findes vist speciel maling hertil)

Hvis det er brune belægninger over vandlinien, findes der speciel rensemiddel hertil.
Det kan ikke poleres væk, men forsvinder nemt med specialmidlet.
Toiletrens skulle også være anvendelig, det har jeg dog ikke selv prøvet.

mvh jens
Hej Jens,
Tak for indlæg.
WC rens har jeg prøvet. Det fjerende det yderste lag. Men det har efter en lysebrun "indgroet" plamage - hvilket ikke ser pænt ud.
ja hæve vandlinien kunne være en ide.
Well, eller male over fribord med dertilhørende materiel.
Renskib.dk har noget mod misfarvning.. men oxalsyre kan også tage det.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej
Oxalsyre kan blege den hvide glasfiber. Lav en blanding af oxalsyre i den opløsning, som står på emballagen, afhængig af styrken. For at få det til at blive hængende på skroget indtil det er færdig med at virke kan man blande tapetklister i.
Skylles af med rigeligt vand, efter ½ time. Husk gummihandsker, det er ikke godt for huden på fingrene.
Derefter er det bare at gå i gang med rubbing, polering og slutte af med en gang voks.

Ole Jeppesen
Søfie Hejlsminde

Ole
Larsen 28
Hejlsminde

"Når alt andet er prøvet uden held, så prøv manualen"
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også