havevanding

Hej

Jeg skal igang med at lave et lille vandnings anlæg til at kunne vande min køkkenhave med, problemet er der hvor min regnvandstank står er der ca. 50meter til køkkenhaven og så skal jeg gerne kunne tilslutte en vipvander til det men aner ikke hvor meget tryk den kræver og det er jo et godt stykke som vandet til løbe så hvilken pumpe skal jeg bruge?
Jeg har ledt en del på nettet men kan ikke rigtigt finde det som jeg skal bruge, så håber at i kan hjælpe mig.

mvh Jens
Hej Jeg skal igang med at lave et lille vandnings... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

- Mine tønder er de store palletanke. som jeg vil male, for at undgå lys, henholdsvis for at imødegå nedbrydning af plasten og for at minimere væksten. Er der nogen, der har erfaring med en god dækkende maling?

Bare du afskærmer mod lys, vil du se at algevæksten formindskes rigtig meget, for ikke at sige at den ikke forekommer. Det er ikke så meget temperaturen, der fremmer algevæksten som lyset. det er min erfaring fra de to mørkegrønne tanke, jeg har stående.Det var også den observation vi gjorde på renseanlæggets klaringstanke. Hvilken maling, du skal bruge, ved jeg ikke præcis, da det afhænger af det materiale, der skal males. Men prøv med noget sort eller mørkegrønt plastmaling.

fase
Den ene af mine 2 tanke, vil jeg helst ikke pakke ind, da jeg flytter lidt rundt på den efter behov. Og så er den jo nemmest at håndtere, som den står. Den kunne jeg sa grunde med noget gråt el. lign og så give den en lys dækfarve. Den anden, som står ved huset, og som højeste punkt kan jeg godt dække ind.

-Ved store regnskyl, fyldes den ene tank og så flytter jeg bare efterflg. vandet over i den anden via en slange og højdeforskel. (bor på en bakke).

Ps. vi trænger til regn her i Himmerland, Vandede køkkenhaven for første gang i år og med hanevand. Jorden er ret tør selv en spadestik ned.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har vandet køkkenhave hver aften de sidste 14 dage, det er dog kun 10 minutter hver aften.
Lidt off-topic, men dog relateret: er der nogen som kender de solfanger-vandpumper ala dem som eks. røde kors el. folkekirkens nødhjælp sender til ulandene?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også