VW Polo 1995: Vil periodisk ikke starte

Hej

Jeg har en VW Polo fra 1995. Da den for kort tid siden stod i solen hele dagen, ville den ikke starte. Der kom ingen lyd fra selve starteren når jeg drejede nøglen. Den eneste lyde jeg kunne høre når der blev sat tænding på, var den sædvanlige lyd fra det elektriske system. Min første tanke var at det var starteren der var problemet. Dagen efter kunne bilen igen starte og køre og det har den så kunnet i ca. en uge. Forleden holdt den så igen i brændende sol og kunne igen ikke starte. Dagen efter, hvor det var blevet køligt kunne den igen. Om det er varmen der er årsagen eller om det er tilfældigt ved jeg ikke.

Er der nogen, som har gode råd til, hvor/hvordan jeg bør fejlsøge ?

På forhånd tak !

Selvbyggeren

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv med +12V på starterens lille styreledning, måske dit bundstykke på tændingslåsen er defekt.

Du kan også måle på den med et voltmeter, og checke om der er 12 volt når nøglen er drejet helt om. Men det kræver i er 2 personer.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Klikker dit starter relæ, når den ikke vil starte?
Hej Allan

Nej, mit starterrelæ klikker ikke, så det må jo tyde på, at der ikke kommer strøm til starteren. Som det er lige nu starter din fint om morgenen, hvor der er koldt. Når motoren er varm om morgenen kan den fint starte igen, men når bilen har stået i solen i længere tid kan den ikke starte. Der er strøm på hele systemet (lydmæssigt), men altså ikke noget til selve starteren.

Selvbyggeren

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis