Renault Laguna 1995

Renault mekanikker kom lige på banen har en Laguna 1995 uden fabriksm. startspærre lige skiftet benzin pumpe, da bilen stoppede, den pumper ikke benzin til motoren, der må være en styre ledning som der ikke får strøm. er der nogen der ved hvilket relæ der styre strømtilførelsen til pumpen, eller kan det være bundstykket i tændingslåsen, den hvide ledning bliver aktiveret i 1 sek. når nøglen drejes, når man tørner er der strøm på så længe der tørnes. når man sætter tæster på er der ingen fejl. er der et benzin pumpe relæ, hvis . sidder det på bagsiden af relæ boxen. Hvilken Farve Er jeg den første som har haft start problem. pfh.tak Jørgen
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil mene at du skal kigge efter et relæ til pumpen. Jeg er ikke helt klar over hvilken farve det er, men mon ikke du kan finde det i instruktionsbogen?
Det lyder som en forbindelse i et stik der er dårlig,forbindelsen svigter når den bliver belastet. Når motoren tørnes ryster stikket så der er forbindelse.(måske måske måske)
Hej
På de fleste biler som jeg kender til er det sådan at benzinpumpen køre i ca 1-2 sec. når du sætter tænding på og slukker så indtil du begynder at køre med startermotoren - så kører den så længe som du har aktiveret starteren og ca. 1 sec. efter du stopper - det er ganske normalt.
 
for at pumpen skal blive ved med at køre kræver det at styringen får impulser fra tændingen og det er sikkert dem der mangler ( sikkert derfor bilen gik i stå fra start af) så kontroller lige med et tændrør ude om der er gnist på systemet.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej tak for svar.
Fik først set jeres svar i dag, da jeg måtte transportere bilen på jobet på trailer.
har fundet ud af at der skal være strøm på den ene ledning når man aktivere tændingen, pumpen kører så længe man tørner.
Min mangler denne styrestrøm, har målt på ledningen op til relæ boksen, der er forbindelse, mener derfor at der kan være et relæ der hænger eller er defekt. styreboksen og div. stikforbindelser ser fine ud.
Når man tørner kommer der ingen benzin frem til indsprøjtningen ved manifoldet, tager man et tændrør og sætter i tændkablet og lægger det på metal, knister tændrøret, mener derfor at svinghjul giveren/sensor er ok.

Mvh. Jørgen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis