Bådnavne

For noget tid siden faldt jeg, over en side der kom  med en masse forslag til bådnavne, og beskrivelse af hvad de forskellige navne betyder.

Og nu til problemet-

Nu kan jeg selvfølgelig ikke finde det igen, er der nogen der kan hjælpe med en sådan side?

Med venlig hilsen RH

Lidt er godt - meget er bedre.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej, desværre Lynæs. Men når du finder den igen, vil jeg gerne høre nærmere. Emnet interesserer også mig.
Jeg har valgt at opkalde min båd efter min datter, som hedder ANNA - og selvfølgelig er døbt sådan, fordi navnet er nemt at skære!!! Desværre er den jo hjemhørende i FREDERIKSVÆRK - og det er jo straks en helt anden sag....

Englænderne havde tradition for at døbe deres orlogsfartøjer med korte navne som f.eks. Spitt, Vanguard, Stately. Mens den danske flåde yndede kongelige navne som "Kronpins Kristian Frederik" eller "Arveprinsesse Karoline Matilde" - de arme billedskærere!

Det kan være flot med et efternavn, men det kræver ligesom en vis størelse på skibet. Havde min været større, kunne jeg jo have kaldt den "ANNA NIELSEN" med tanke på en anden skibsejer, som har har et skib i flåden, der hedder "ANNA MØLLER".....!

Iøvrigt: Tak for yderligere inf. om Tonkinlakken. Tror jeg stripper det skandæk helt af. Men jeg har nogle steder på masten, der kan nøjes med at blive udbedret i år, så det er rart at vide, at jeg ikke behøver at fjerne alt det gamle lak.
Undskyld RH, jeg har kludret i, som du sikkert har konstateret!

Ved ikke hvordan det er gået til, men jeg har forvekslet dig med en anden - FLOVT

Håber du finder din navneliste igen

mvh
Stevns
Det er nok ikke den side du ledte efter, men her er en liste med bådnavne.
Link
Venlig hilsen Jesper
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Det er helt i orden,stevns det kan jo ske.

Hasseltoft, tak for link

Med venlig hilsen RH

Lidt er godt - meget er bedre.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis