Fjerne vægst på terrasse - hvordan?

Hej,

Vi har en stor terrasse hvor der er rigtig meget vægst mellem/I fugerne. Der er også en del mos både i fuger, men også ovenpå stenene. Dette vil vi naturligvis gerne have væk - men hvordan gøres dette bedst muligt:

Skal vi give terrassen en gang round up og derefter rense fuger og så give en gang dansand igen?

Hvad vil I foreslå?

Hilsen Torben

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg ville:
1: Rense fugen op, men ikke med højtryk!!!
2: Sprøjte med (jeg det sagde jeg altså) round up :-)
3: Nyt fugesand i. I kunne bruge Lithofix, som ved vanding hærder op, det har jeg brugt og er yderst tilfreds :-)
Jeg har med held drysset salt i fugerne. Det dræbte ukrudtet, som derefter var nemt at fjerne.
På fliserne har jeg drysset sand/fint grus og når jeg efterfølgende fejede, fulgte mosset med.

 Intet er umuligt for den, som ikke skal gøre det selv :-)

Der bliver talt meget om højtryksrenser eller ej.

Jeg har anskaffet den særlige børste til højtryksrenseren til at rense belægninger med. Den har fungeret fint idag - fliserne er blevet pæne. Er der ikke noget med, at den har en vinkel på under 30 grader på fliserne, så man netop ikke ødelægger overfladen? er det ikke ok¨så at brugen den til at rense med?

Når nu fliserne er blevet pæne: findes et produkt man kan sprøjte på fliserne som en slags beskyttelseshinde (smudsafvisning)? Hvad hedder et sådant produkt i givet fald?

Hilsen Torben
Du kan evt bruge det her : http://www.isopaint-tagmaling.dk/ProCover_impr%C3%A6gnering-27782.htm

Men ellers har de fleste sten leverandører en imprægnering du kan købe hos dem. :-)

www.tunebro.dk

Alt i  Brolægning udføres på hele sjælland.  Vi  Brolægger  med alle Stentyper.. Nyhed: Lithos Natursten

Annonce
For at undgå mos og andre grønne belægninger skal du gøre stenene basiske igen. Det var de fra støberiet, så du har sikkert også oplevet, at mens stenene er nye, er de mos-fri.

Det er let at gøre dem basiske igen. Du køber noget kautisk soda (afløbsrens) og rører en kop op i 10 ltr. vand, som du så vander ud på stenene. Vand gerne med spredebom på vandkanden.

Forinden bør du manuelt fjerne mos'et.

Og til miljøfolket, nej afløbsrensen er ikke skadelig for naturen, base findes i forvejen i vor natur/undergrund, så man kan faktisk sige, at man bruger naturens eget produkt.
Hvad siger katte- og hundepoter til kautisk soda?

 Intet er umuligt for den, som ikke skal gøre det selv :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis