Brugere af sikkerhedsfodtøj. Analyse

Hej. Jeg er i gang med at lave en mindre analyse af danskernes brug af sikkerhedssko.
Til det har jeg lavet et lille spørgeskema, som tager ca. et minut at udfylde. Det henvender sig udelukkende til folk som har brugt eller bruger sikkerhedsfodtøj på hverdagen eller jobbet.

Jeg vil håbe at i er friske på at hjælpe.

Mvh Dennis

http://www.askpeople.dk/ask/real/sc...5dcb12683d
Hej. Jeg er i gang med at lave en mindre analyse... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ser lækre ud de der Arbesko-støvler. Hvilke mærker går de herrer (og evt. damer) ellers helst rundt i - er der nogen der vil ud med 'yndlingsmærket' til generelt/tømrer brug?!?

/bjørn

Jeg er tømrer og foretrækker HKS, de ligger på den dyre side, men det er også de sko jeg har mest på. Min mester dækker de første 600, og resten må man så selv betale. Men jeg giver gerne 300 kr ekstra for at få et par ordenlige sko, når jeg uden dårlig samvittighed kan købe et par gummisko til 6-800 kr.

Har også lige haft et par letvægt brynje sikkerhedssko, dem var jeg fint tilfreds med i starten, men der har jeg fået trykket tåkapslen på en eller anden måde, så til sidst måtte jeg krumme tæerne for at kunne være i dem. Det er anstrengende i gennem en hel dag .

Jeg synes jeg har prøvet rigtig mange forskellige mærker, og jeg må tilslutte mig Cobban89. HKS er helt klart mine favoritsko, de sidder godt, er lette, og ganske "elegante" at have på. De holder også bedst af de moderne typer sko.

http://www.lyrk.dk

Jeg bruger også normalt HKS-sko/støvler, men de har dog ikke vinterstøvler, i tilnærmels vis denne kvalitet som Arbesko-vinter støvler, men de kostede jo så også godt 1200 kr.

Det virker som om Arbesko, generelt er af høj kvalitet.

mvh jens

Nuværende arbejdsgiver sponsorere skoene. Det er Brunje, og dem er jeg vældig glad for. De passer godt på mine fødder, og der er "affjedring" i, hvilket er væsentligt når man går på ståldæk. Jeg aner ikke hvad de koster.
Mine sikkerhedssko bruges meget og sommetider gennemblødes de af saltvand. Det sidste er ødelæggende, og til min erfaring er det lige ødelæggende for både dyre og billige.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Annonce
Fodtøj der bruges i forbindelse med saltvand skal have ren lanolin fedt, kan købes hos Matas. Når skoen er tør smøres et tykt lag på og man lader det sidde natten over, næste dag tørres det overskydende af. Dette skal gøres mindst en gang om ugen.
( Min Far var håndskomager )
i mythbusters.

har jeg set at sikkerhedstønler med stålkappe
at de kan "kap" tærene af.!
under testen. med en test guilotine.
med en vægt på 200 kg. og en meters fald. med vinkeljern med "hjørnet ned ad.
som forstiller  et stort plade med fase slebet kant.!!!

Skrevet af Håndværkeren på 25 jun 2011 07:03
Fodtøj der bruges i forbindelse med saltvand skal have ren lanolin fedt, kan købes hos Matas. Når skoen er tør smøres et tykt lag på og man lader det sidde natten over, næste dag tørres det overskydende af. Dette skal gøres mindst en gang om ugen.
( Min Far var håndskomager )
Det skal prøves!
Jeg plejer at give den læderfedt i et godt lag og stille dem et varmt sted (ca 50º) natten over, så suges det godt ind.
Problemet er oftest, at sålen slipper i limningen. Kender du noget man kan gøre for at modvirke dette?

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Tjah, jeg ville sige hvis de blev limet af en proff. som eks. min bror, så får du dem ikke til at gå fra, lige meget hvor meget du leger med vand.
I "Gamle dage"  kunne man få sålerne gennemsyet med en speciel maskine som jeg kan huske min Far havde. Desværre bruges det ikke mere
Jeg har kastet min kærlighed på denne sko -Terra Cypher, det er lidt lige som at komme hjem og sætte fødderne ned i den hjemlige sutsko, den passer bare lige til min fod.
Jeg har brugt den siden 2009, og brugt et par om året.

Eneste anke er at syningen går op rundt om stålspidsen lidt for hurtigt. Det burde kunne gøres bedre når en sko koster knap 1300,-

www.gørdetgodt.dk - hjemmesiden for os der har lyst til at lave tingene selv - godt og flot ;-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis