Montering af alarm på orginal centrallås..

Hej LDSer

Håber i kan hjælpe.

Har monteret en alarm på min chrysler voyager. Det gik meget godt, nu skal jeg bare have den tilsluttet den orginale centrallås, og det er så der jeg er gået helt kold , har brugt det meste af dagen på forskellige muligheder.. men uden held. den vil ikke låse dørene op.

Er der nogen her inde der har kendskab til om den er plus styret eller minus styret sådan en bil.  Det skal siges af det er ik en fjernbetjent centrallås der sidder på orginalt, det var så en af årsagerne til af jeg ville montere en alarm som skulle kunne styre centrallås,,

håber i kan hjælpe..

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Da det som du skriver  IKKE  er en original monteret centrallås der er på din bil er det jo  IKKE  let at finde ud af hvordan den er styret - men  start med at finde styrerelæ/kontrolbox til din centrallås.
Det siger "klik" hver gang du låser og låser op, så det må være til at finde !!
Så tager du en "prøvelampe" og forbinder den ene ende til stel og med spidsen tester du alle ledninger på styrebox - 2 af dem vil sikkert få centrallåsen til at reagere hvis den er stelstyret  !!!
Skriv igen når du har fundet ud af det.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Ved ik om jeg var helt klar,, centrallåsen har været på bilen hele tiden,,, årsagen til den pludselige montering af alarm er af den kontakt der sidder i nøglehullet er blevet så slidt af den kun virker en gang i mellem,,, jeg tænkte det var den billigste af montere alarm der kunne styre centrallås, da alarmen har været købt for længe siden, dog uden af være monteret, bilen blev solgt inden alarmen blev monteret,,, Men tak ind til nu jeg prøver af finde boxen og så ser du nærmere
Hej
Sidder der ikke en knap i armlænet på førerdøren, der både kan låse  døre op og låse dem ???
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"

Hej

Brug en "prøvelampe" med den ene ende forbundet til stel og prøv så på alle 3ledninger på din kontakt i venstre dør - 2 af dem burde henholdsvie åbne og lukke - husk at trykke "låsepalen" i døren ind på låst når du tester.

der har du garanteret de 2 ledninger du skal bruge

Hilsen Polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
Annonce

Hej

Du skulle ikke søge efter strøm - men med låsepalen i stilling låst som om at døren er lukket skal du finde de to ledninger der låser og åbner dine døre - ellers prøv at påvirke kontakten mens du måler og se om det er plus styret !

Hilsen Polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
Jep jep det gjorde jeg,, låste døren og satte stel på måle apperartet,, målte på de 3 ledninger skiftevis mens jeg låste døren op og i, uden resultat, brugte denne her til det
Hej

Meget fin prøvelampe du har  MEN  den duer IKKE i dette tilfælde - du skal have fat i en "gammeldags" prøvelampe med en 3 Watt pære i, ellers kan du ikke søge på den rette måde - i nødstilfælde kan du bruge en pære 3-4 Watt med to ledninger på som du så bruger til at søge med

Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis