Lodde et Sølvarmbånd på Armen

Har et sølv arm bånd der lige akkurat kan komme på min arm og derfor syntes jeg også det virker for stort.

Er der nogen som helst mulighed for at lodde det sammen mens det sidder på min arm ?
Man kan vel isolere mellem armbånd og min arm med nogen brandfrit / varme isolerende materiale. Det tager vel ikke så lang tid at lodde det sammen.

Alternativt kunne man måske lave en lille hul cylinder der lige passer end over armbåndets diameter. Montere hver sin ende inde i cylinderen og evt lime det sammen ?

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis armbåndet er for stort, kan du jo klippe et stykke af og sætte det sammen igen så det passer.... pas på med at lodde noget sammen der sidder på:

1: du kommer til skade.
2: hvis armbåndet ikke har et svagt led, kan du få skader hvis du på et tidspunkt hænger fast.
Tænk på situationen, hvor man jager en arm ned i motorrummet med en ur-metallænke og får lavet en kortslutning.
Det siges at være ret ubehageligt.
Nogle påstår endda, at hånden så visner af, ligesom et træ, der har fået beskadiget barken hele vejen rundt!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Sølv er en super varmeleder. Derfor skal der isoleres hele vejen rundt.
Men forelæg dit ønske til en sølv/guldsmed og hør om de er med på den.

Jacob

Jeg forstår ikke lige – er det meningen, at du aldrig vil ha’ det af igen?

-ville selv personligt være bange for at gå med et smykke - værende det sig et armbånd eller en ring – som jeg ikke kan få af i en fart, hvis det skulle blive nødvendigt. Okay, du kan jo altid hugge hånden af!!!

Annonce
Skrevet af ktm på 17 apr 2011 14:52
Tænk på situationen, hvor man jager en arm ned i motorrummet med en ur-metallænke og får lavet en kortslutning.
Det siges at være ret ubehageligt.
Nogle påstår endda, at hånden så visner af, ligesom et træ, der har fået beskadiget barken hele vejen rundt!!

Lige netop det der............

Har jeg prøvet da jeg var nyuddannet el-installatør - det var så ikke et motorrum - men en nødgenerator, jeg var ved at tilslutte.

Kortsluttede fra starteren til stel med mit ur - det svejsede sammen så jeg ikke bare kunne tage det af - føj hvor det lugtede..................

Det er mange år siden nu og jeg laver noget helt andet - men mindet har jeg endnu - et fint ar fra brandsåret  på urarmen - hånden visnede dog ikke - fungerer i bedste velgående .

Så jeg kan ikke advare nok imod at have noget siddende på armen, der ikke kan tages af !!

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Nej, men lignelsen med træet og barken, var da helt god?????

Med venlig hilsen
ktm

 

Kan ikke rigtig se problematikken med et armbånd der IKKE kan komme af og et der kan.

Når du får strøm igennem armen er man jo ikke i stand til at få det af, så det går vel ud på et.

Vil bare høre om det teoretisk er muligt at isolere armen og armbånd fra hinanden.

TAK for alle de gode indlæg

HYG & Go Sommer
En samling behøjer ikke loddes, men kan nittes...
Men det hele afhænger jo af hvordan det er lavet :-)
Så lidt svært at komme med konstruktive ideer!

MVH Njord
njord :
Som jeg skriver tænkte jeg også på om man kunne lave en 1 cm lang hul cylinder hvori man kan montere enderne af armbåndet. Her kunne man evt nitte eller lime enderne fast inden i

Er det noget du gør dig i ?
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis