VVS "pakning" / ring til Damixa køkkenvask amatur

Hejsa,

Jeg håber nogen herinde ved lidt mere om VVS end jeg gør, og måske kan hjælpe.

Jeg har et Damixa køkkenvaske amatur der er udtæt, der løber vand ud ved "soklen". Jeg har købt et pakningssæt i silvan som passede - Desværre hjalp det ikke.

Jeg står stadig tilbage med denne ting plastik ting - Det som jeg er i tvivl om er,

- skal den være "åben" eller er den flækket/knækket?

Jeg kan ikke se det, og silvan manden mente at den skulle være sådan.

Grunden til at jeg undre mig er, at når jeg sætter den på og spænder en møtrik, virker det forkert / den "popper ud"

Ringen skal sidde lige under messing-gevindet.

Eller kan det være noget helt andet som er galt?

Mvh
Dan
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
akdna.

Det ligner en låse-ring, har et lignende "godt nok Oras" men ligner dit ret meget.

Denne ring låser den hvide øverste plast del på mit blandings batteri.

Du skal længere ned til de to store o ringe som tætner for vandet, havde et lignende problem med mit blandings batteri.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hej maskinsnedker,

Jeg har skiftet de 2 nederste pakninger ("Læbepakninger"), og de vender rigtig, og er smurt godt ind i det fedt der fulgte med.

Denne ring sidder lige under en stor "messing-møtrik" jeg skruer på det gevind man kan se - Men jeg synes ikke rigtig at den strammer/holder noget....

Mvh
Dan
akadna

Er du helt sikker på at det er den rette du har fået?

Der findes måske flere størrelser.

Har du brugt det medfølgende fint smergel-lærred, et ca 15-20 cm langt smalt stykke, som passer i bredden hvor dine "læbe-pakninger" skal sidde.

Til at rengøre for evt. kalk, og andre urenheder.

Sådan et var der med til mit sæt.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hej maskinsnedker,

Ja, jeg tror det er det rigtige sæt jeg fik .. det var sådan et - Dog købt i Silvan

Og må nok ærlig indrømme, nej ;( jeg har ikke brugt det. Jeg kom først i tanke om det da jeg troede jeg var færdig. Tror du det kan være det?

Det  værste er næsten, at det er smidt ud ud Ved du om man kan købe det i håndkøb uden at jeg skal ud at have et helt sæt igen.

Du tror altså ikke, at det er pga. den plastik ring, at den stadig løber ?
Skal det være tæt, når man har sat de 2 pakning på, og sætter "sving armen/hanen" ned over dem, uden at spænde den messing-møtrik fast?

Mvh
Dan

Dan.

Det kan godt være en medvirkende årsag til at den ikke slutter helt tæt, og iriterende er det da med vand på bordet hver gang man åbner.

Ja Smergel lærred kan du købe i Sillvan Bauhause osv. også i små mængder og klippe det til i rette bredde. ( ikke lillemors sysaks vel ) for så falder der måske brænde ned.

Ellers kan fint sandpapir også bruges i en "snæver vending" bare sørg for at metallet er helt blankt hvor pak ringene skal sidde.

Nej tror ikke det er den omtalte plastring som er en slags låse ring i min vandhane, som holder plast delen som blander koldt og varmt vand.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Annonce
Hej maskinsnedker

Det er ikke den plast-ring som holder platdelen fast til kold/varm vand, den sidder længere oppe. Jeg tror den du snakker om er denne - den hvide ring under de 2 pakninger i højreside (nummer 3 fra oven i højreside)

Det er helt rigtig hvad du siger - det er når man åbner for vandet at der løber vand ud....

Jeg prøver at slibe lidt og ser om det kan holde tæt.

Mvh
Dan
Hej - jeg havde præcis det samme problem med et Damixa Handvaskearmatur. Der løb vand ud det forrkerte sted og det var ikke pakningen, der var årsagen. Efter en analyse og et besøg ved VVS-eksperten i Mejrup blev det løst. Årsagen var, at det hvide plast, som man kan se toppen af på billedet ovenover, var tæret/utæt ift til den store O-ring. En ny plast inderdel blev monteret og armaturet funkede som nyt! 
 


dbh

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis