Mørtel/weber/maxit/scanmørtel..

Hej folkens har lige et dumt spørgsmål er jeg bange for

Er simpelthen blevet nysgerrig nu..

Virker somom weber har en finger med i det hele, man kan købe weber receptmørtel, weber maxit mørtel, weber scanmørtel og sikkert flere varianter, men hvad er forskellen?!?

Man kan feks. købe alle som opmuringsmørtler i gængs KC50/50/700

Er det kvaliteten der svinger udfra hvad man køber?
De skal jo overholde den betegnelse som står på posen og hvis weber ligger navn til alle, hvorfor så mere end den samme serie?

Er det bearbejdningstiden og hvor medgøreligt mørtelen er, som varierer og i så fald hvad er godt og hvad er lavbudget mørtel??

Der er sikkert et simpelt svar, så håber i kan stille nysgerrigheden

Man kan vel heller ikke rigtig sammenligne tilbud på materialerne, når det drejer sig om forskellige weber produktserier af samme type mørtel, eller?

Skal det gøres, så gør det ordentligt første gang...
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Svaret er meget enkelt, mørtel er ikke bare mørtel. Der findes mange varianter alt efter hvad det skal bruges til.
Weber ejer Maxit og Leca varemærkerne. Bla.
Og Weber har formodentlig et komplet produktprogram i færdigmørtler osv.

Men f.eks. Sika og Knauff har osse fårdigmørtler, så vidt jeg ved.
Og sikkert mange andre.

Jamen det jeg mener er at der står weber på posen ligemeget om det er maxit eller scanmørtel, webers egen og sikkert også andre og vi snakker om opmuringsmørtler i KC50/50/700 allesammen.

Hvori ligger forskellen så?
Er klar over at mørtel ikke bare er mørtel...
Men det må jo være kvaliteten eller andre ting som plasticitet der udgør forskellen.

Det er bare ikke til at se hvad, da de alle bare er opgivet til KC mørteltypen og grusstørrelse.

Hvordan ved man så hvad der er det gode stads, hvis der overhovedet er forskel og ikke bare samme produkt i 7 forskellige emballager

Skal det gøres, så gør det ordentligt første gang...
Scanmørtel er blot Webers mørtel i XL-bygs poser. Det handler om branding, produktet i posen er det samme.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis