bilen ryster som når man kører på de hvide striber

Har problem med min bil. En gang i mellem ryster den og larmer som når man kører på de hvide striber på motorvejen.

Det er kun periodisk og kun 1 gang om dagen. Det varer ca. 15- 30 sek. og går så væk igen. har haft en mek med ude at køre men der var selvfølgelig ingenting. så han kunne ikke sige hvad det var. Og det er ikke hver dag det sker. kører ca 100 km om dagen. har lige skiftet til sommerdæk og havde det samme problem med vinterdæk.

nogen som kan hjælpe med hvad det kan være.

Har hørt om afbalancering, men så skulle den vel ryste noget tidere.

Håber ikke det er noget alvorligt.

champ24

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
prøv lige at lægge mærke til asfalten når det sker , kunne være ujævnheder du køre over
ellers må du gå alle bøsninger , styre og bærekugler samt lejer igennem
Bilen er en Chevrolet Nubira 1,6 stationcar fra 2006.

Det kan ikke være vejen da det ikke er samme sted den begynder. Og det kan både være når jeg kører på arbejde eller når jeg kører hjem.

champ24

Ja så er det ikke noget med en kardanaksel ifm baghjulstræk.
Det er noget med resonans, f.eks. 2 hjul med små skævheder og/eller ubalance i dæk eller fælge, der spiller sammen.
Forbandet svært at finde.

Kommer disse vibrationer, når du blot kører motoren op i samme omdrejninger i frigear?
Hvis ja, er det koblingen eller selve motoren som er i ubalance.
  
Hvis nej, og det er nok mest sansynligt!
Jeg ville så prøve at knalde nogle vægtklodser, 30-40 gram, tilfældigt på hjulene og så se, hvad der sker.

Med venlig hilsen
ktm

 

tak for hjælpen. Må prøve det med vægtklodserne. Det kunne være dejligt hvis det bare var det der skulle til.

champ24

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis