Overløb fra regntønde/nedløbsrør - hvordan?

Hej alle

Jeg har anskaffet et par palletanke som skal samle vand fra tag-nedløbet. Indtil videre skal overløbet bare tilbage i hvor nedløbsrøret allerede ender. Er der nogen gode ideer til hvordan et fixt overløb laves? 

Jeg havde selv tænkt noget i retning af tegningen - samlet af 75 mm nedløbsrørsdele. Så skal samlingen ved tankens låg bare være tæt....

Mvh Morten


3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du vil få et stort enkelttab i dine to bøjninger, samt hvor vandet samtidig vil være opstuvet i det "vandrette" rør når tanken er fuld. Så du vil nok få problemer med at få ledt vandet væk under visse regnbyer.

Med mindre der er net/bladfang i tagrenden får du også en del møg med ned i tanken.

 

 

 

er det realistisk at det vil være et problem? - faldet på det vandrette rør behøver jo ikke være mere end et par grader. Og der kan jo løbet ret så meget vand/min i et 75 mm nedløbsrør (bøjninger eller ej).

Men jeg vil mægtig gerne have andre gode forslag, dette var blot en ide.

Mvh MOrten
Uanset hvordan vil du jo få blade ned i tanken. Medmindre du laver et bladsfang i tagrenden. Som så skal renses.
Der kan umuligt vare problemer med at få vandet bortledt hvis tanken er fuld. Vand vælger jo altid den letteste vej, (li'som os mennesker).
Et 75 mm nedløbsrør vil aldrig være "fyldt" selv under der hissigste regnskyl.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis