Hjælp ang. krybekælderisolering

Hey derude..

Jeg har en lejlighed på 40kvm i stuen. Der er en krybekælder på ca. 25-35cm dybde.

Hvad er det bedste??

1. Har fået at vide det ikke kan betale sig at støbe da det kommer til at koste en del at varme fundamentet op man laver.

2. Har fået anbefalet at ligge isolering på det nuværende gulv, flamingo og så nyt gulv derefter.

3. Ellers er jeg blevet anbefalet af få blæst isolering ind under gulvet og fylde krybekælderen med det der papirisolering

Men når man læser rundt på nettet er der en masse man skal tage hensyn til med fugt muligheder og den slags.

Hvad anbefaler i?? Helst så billigt som muligt, men stadig ordentligt..

Skal lige siges at der efterfølgende bliver sat nye vægge op med isolering..
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
1. Løsningen med terrændæk er den absolut bedste. og den dyreste.
Alle nye huse som bygges på jorden i DK har terrændæk.
2. Der menes nok at du bryder den gamle gulvbelægning op og isolerer mellem de underliggende bjælker. En udmærket løsning. Ikke såååe dyr igen. Men det kræver ubetinget at der er god ventilation i din krybekælder.
3. Jeg mener ikke at det er en reel mulighed. Dels er der formedentlig ingen isolatør der vil give garanti for løsningen og dels er det meget svært at opfylde korrekt. Bla. fordi de indblæste materialer synker en smule over tid.

1. Helt klart den bedste løsning, og det er noget pjat at det koster en del i varme, fordi det render ud af fundamentet, gulvet skal jo isoleres fra fundament og ydervæggene, også kunne man evt. supllere denne løsning med gulvvarme for en mindre meromkostning.

2. Dårligt løsning efter min mening, er ikke meget for de gulve hvor gulvet ligger direkte på flamigo, skal det efterisoleres skal det gøres mellem bjælkerne som hpox skriver, og gerne med hård isolering i bunden, som virker som vindspærre for optimal effekt.

3. Helt enig med hpox her, en meget risikabel løsning, og ikke noget jeg kan anbefale heller.
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis