hulmurisolering

hej
nogen som kender en som kan hulmurisoler mit hus godt og for billig penge? bor i syd danmark (rødding) 64 kvm som skal isoleres ca 80 mm hulmur.. nogen som ved hvad det ca kan koste??

 
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg bor selv i Rødding. Jeg hulmursisolerede mit udhus på 60 kvm. sidste sommer. Jeg havde mulighed for at låne en gammel kornblæser og brugte flamingogranulat. Udgift i alt knapt 500kr.
himselfish

det var godt nok billig. jeg vil gerne have papir uld. men det kan da være det er nemmer med flamingogranulat hvis man gør det selv? men hvor køber man flamingo eller papir uld? og hvad er prisen?

mærsk

det lyder billigt er der ikke to som isoler i skærbæk? har du evt en hjemmeside på ham?

 
Jeg ved ikke om det er nemmere med papirisolering end flamingogranulat. Jeg synes bare det var det der var nemmest at få fat i til en rimelig pris (35kr. pr 250 liters sæk). 
Hvis man har mod på at gå igang med det selv er det da en investering der er tjent hjem flere gange bare det første år.

Flamingogranulat kan bla. købes hos dine lokale trælast, og skulle da gerne ikke være dyrere end papir isoleringen, som jeg ikke selv ville anbefale til hulmurs isolering, ved også at mange isolatører netop ikke udfører hulmurs isolering med papir isoleringen.
Jeg har nu i snart 10 år haft papiruld i mine hulmure og der er ingn antydning af problemer. Papirulden er diffusionsåben og opsuger ikke fugt. Papirulden er heller ikke synken sammen, så jeg ser ingen grund til bekymring m.h.t. at bruge papiruld i hulmurene.
Jeg skal på ingen måde gøre mig gøre mig til ekspert, men jeg vil da umiddelbart tro at styropor vil sky vand mere end papiruld. Hvis man har tendens til en smule opstigende fugt kunne man tro at de vandskyende egenskaber i papirulden med tiden ville aftage under en konstant fugtpåvirkning. Men jeg er som sagt ikke ekspert.
Styropor har dog den ulempe at det fordamper med tiden hvis det ikke lukkes inde. Hvis ens hulmur er lukket skulle det dog ikke være et problem.
EripP: Tager du selv prøver ud af din hulmur, eller har dit hus ikke problemer med opstigende fugt siden du ved at det ikke er et problem med fugtoptagning eller evt. skimmel i isoleringen? Du skal ikke tage det som et angreb på dit valg, selvom det umiddebart kan lyde sådan. Men jeg synes at papir er et interessant materialevalg til isolering og jeg hører derfor gerne om erfaringer med det. Der er sikkert mange andre herinde der går med de samme tanker som jeg. :-)
himselfish
hvor får du det så billig hende? lyder da meget billig 35 kr pr sæk? men når man puster det ind i vægen så ved man jo aldrig hvornår det har fået nok derinde? (altså hvor længe du skal pumpe det ind)

 
Man kan få det til den pris en god halv times kørsel fra Rødding. Men hvis du ikke har noget at blæse det ind med, hjælper det ikke alverden. Man kan jo ikke lige nøjes med en støvsuger til at blæse det ind.
Det med at mærke om muren er "fyldt op" kan man faktisk rimeligt nemt mærke. Kunsten ligger i at lave tilpas med huller så du er sikker på at der er fyldt op. Jeg lavede huller pr ca. 2 meter i toppen og under hvert vindue.
Det du får er granulat og ikke de kugler du køber i tømmerhandlen. Jeg har arbejdet med både granulaten og kuglerne. Jeg synes at det er bedst med granulaten, da den ikke er så levende som kuglerne.
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis