maling af ludfarvede, voksbehandlede profilbrædder.

I forbindelse med opsætning af cedertræ på mine gavle i påskeugen skal jeg også skifte lidt underbeklædning.

Jeg maler underbeklædningen med træbeskyttelse. Nu er det så at jeg har nok profilbrædder som nævnt i overskriften liggende til reparationerne - men kan de males med vandbaseret træbeskyttelse så det holder ??

Kom i tvivl fordi de er voksbehandlede.

Ellers må jeg jo købe nogle andre

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan ikke male dine voksbehandlede profilbrædder med træbeskyttelse. Det vil ganske enkelt ikke binde. Du skal fjerne voksen først og det gør du enten ved at slibe eller kemisk afrensning. Lidt surt arbejde men desværre nødvendigt.

God fornøjelse med dit projekt.


Med venlig hilsen


Tibberup Høkeren


www.tibberuphoekeren.dk


Skrevet af Høkeren på 14 apr 2011 23:31
Du kan ikke male dine voksbehandlede profilbrædder med træbeskyttelse. Det vil ganske enkelt ikke binde. Du skal fjerne voksen først og det gør du enten ved at slibe eller kemisk afrensning. Lidt surt arbejde men desværre nødvendigt.

Det anede mig at svaret var sådan.

Så køber jeg nogle nye ubehandlede ( det er ikke så mange ) og gemmer de voksede - jeg har et par værelser, der ikke har fået nyt loft endnu.

Men tak for svaret  - så står jeg da ikke og bøvler med noget, der ikke bliver godt

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også