Nyt tag på gl. gård

Hej forum,

Mit hus fra 1877 har stråtag og efter mange reparationer af sektioner af taget på bygningerne er jeg kommet frem til at der skal ny tagdækning af fast materiale (evt. tegl) og så skal spærrene vist også have en omgang, da de er underdimensionerede og ormædte.

Mit sp. er nu: Kan man tage "lidt ad gangen" eller skal hele taget laves på een gang. Prisen er også vigtig, da et tagfirma formentlig vil have over 1 mio. kr. for at skifte det hele - grundarealet er på ca. 300 kvm.

mvh

Ole
Hej forum, Mit hus fra 1877 har stråtag og efter... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Koluda,

Mange tak for dit svar - sikke illustrativt det er at se jeres tagrenovering af den ældre ejendom.

Jeg mener faktisk at det svarer til tilstanden og alderen af mit hus - lægterne og spær er ca. samme tilstand. Men jeg synes måske at nogle af vore spær har ormehuller - og så kan de vel ikke gengruges?

Een ting undrer mig: Hvorfor går jeres nye støttespær ikke helt op til kip og samles med den modsatte spærside? Som det fremgår af billederne så stopper de ca. 1/2 meter fra toppen.

Jeg er også helt med på "Velux-ideen" til mit hus.

Hvor lang tid ville en tagrenovering tage - og hvor skulle håndværkerne bo under arbejdet?

Jeg ser I også kan sandblæse og pudse/filtse - hvad ville det koste for et hus på ca 300 kvm - og kan vinduer blot dækkes af?

Rigtigt flot arbejde med skotrender og fine tagrender mv. - imponerende

mvh

O.S
Skrevet af Ole Sand på 14 apr 2011 14:19
Hej Koluda,

Mange tak for dit svar - sikke illustrativt det er at se jeres tagrenovering af den ældre ejendom.

Jeg mener faktisk at det svarer til tilstanden og alderen af mit hus - lægterne og spær er ca. samme tilstand. Men jeg synes måske at nogle af vore spær har ormehuller - og så kan de vel ikke gengruges?

Ja, det er nemmere for kunderne at sætte sig ind i hvordan det laves, når man har nogle eksempler på hjemmesiden, der er jo stor forskel på en simpel udskiftning af tag, og en større tagrenovering.

Kommer jo helt an på hvor medtaget tagkonstruktionen er, men er det bare mildt angrebet af borebiller, kan det sagtens bruges igen ja.

Skrevet af Ole Sand på 14 apr 2011 14:19

Een ting undrer mig: Hvorfor går jeres nye støttespær ikke helt op til kip og samles med den modsatte spærside? Som det fremgår af billederne så stopper de ca. 1/2 meter fra toppen.

Det er fordi der bruges 6 meter spærtræ, spærtræ over 6 meter er noget dyrere pr. meter, men det forlænges selvfølgelig til kip inden taget lukkes med undertag, så spærene når sammen i kippen.

Skrevet af Ole Sand på 14 apr 2011 14:19

Jeg er også helt med på "Velux-ideen" til mit hus.

Hvor lang tid ville en tagrenovering tage - og hvor skulle håndværkerne bo under arbejdet?
Ja, masser af ovenlys skal man huske ved en tagrenovering, men får rigtigt meget glæde af tagvinduerne, mere en man måske lige regner med.

Skrevet af Ole Sand på 14 apr 2011 14:19

Hvor lang tid ville en tagrenovering tage - og hvor skulle håndværkerne bo under arbejdet?

Kommer jo lidt an på hvad er skal laves, men jeg ville mene 3-4 uger, hvis vejret er rimeligt.

Vi kører normalt med længere dage, når vi kører længere væk, og tager hjem hver aften.

Skrevet af Ole Sand på 14 apr 2011 14:19

Jeg ser I også kan sandblæse og pudse/filtse - hvad ville det koste for et hus på ca 300 kvm - og kan vinduer blot dækkes af?
Kommer meget an på om det er glat væg, eller om der er gesims, fremspring i murværk osv.. og selvfølgelig meget an på om vi snakker fils eller puds.

Kører normalt til nordsjælland et par gange om måneden og besigtiger arbejde, kan evt. kommer forbi dig og give dig en pris på det... ?

Skrevet af Ole Sand på 14 apr 2011 14:19

Rigtigt flot arbejde med skotrender og fine tagrender mv. - imponerende

Takker, kunden var også MEGET tilfreds, faktisk så meget at vi blev hyret til at renovere hele huset indvendigt også, selvom han ellers havde andre håndværkere til det, billederne af den indvendige renovering kan ses på nedenstående link.

Totalrenovering af landejendom

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis