afdækning af gulv

Jeg skal ha slibet gulve, men er ik færdig med at afdampe tapet..der løber jo vand ned på gulv ved afdampning . Vil gulvet kunne tåle dette vand...?? dækker godt nok af med pap, men kan jo ikke undgås at der nok vil komme vand ned på gulvet alligevel. Skal også efterfølgende ha slebet nogle døre..og der vil nok trænge smuds ned på gulvet , vil dette skade gulvet ? Gulvet bliver ludbehandlet...skal jeg vaske gulvet 2-3 gange inden jeg begynder at svine med afdampning og Slibning af døre ?? Ja er jo lidt øm overfor mit snart nye gulv
22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vent nu hellere med det gulv og bliv så færdig med døre og vægge først.
Man kan ikke både blæse og have mel i munden
Hvis du alligevel ikke hører efter det råd du får hvad er så formålet med at spørge?
Jo gør jeg også..men problemstillingen er jo i forhold til at jeg er nødt til at få slebet gulve af idag inden møbler kommer på søndag...
Ha ha ! Du vil slibe og ludbehandle dit gulv så du kan stille møbler ind på Søndag ! Glem det, en rigtig ludbehandling tager mindst 14 dage, og i den tid må der ikke stå møbler.
Annonce
Ved nu ikke om en ludbehandling tager 14 dage.

Men det er næste 100% sikkert at du ikke kan dække af på en måde så der ikke sker skade på gulvet.
Men.
Hvis du vil prøve så køb en "engangspresending" og læg den ud på gylvet. Du skærer den til langs kanterne som et tæppe. Og taper den til enten gulv, væg eller fodlister med tape. Evt. Gaffatape, original udgaven
Du skal passe meget på ikke at træde f.eks værktøj eller søm igennem pressendingen. Og i det hele taget holde tørt og rent på pressendingen.
Og jeg vil ikke ha' noget vrøvl hvis der aligevel bliver pletter på gulvet. :o)
Kan gulvet ikke tåle at blive tildækket eller hvad er problemet ?
Men jeg ved jo slet ikke hvad for en behandlingstype du vil anvende.
Men vi i rådgiverbranche benytter enhver lejlighed til at fraskrive os ansvaret - og hæve honoraret.
Den optimale løsning er jo styadig at du opmagasinerer møblerne indtil du får plads til dem.
Natur lud...hvorfor kan det ik tåle afdækning ?
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også