Vildskud

Jeg har en meget gammel, men også meget flot Trold-hassel i min forhave. 

For 2 år siden, valgte jeg at klippe en del grene af den, (til gavn for alle der bor omkring mig, så de kunne få fine jule dekorationer mm) da den var blevet en kende for stor.
 
Nå, men sidste forår kom der så en hel masse snorlige vildskud fra stammens udgangspunkt (der hvor træet kommer op af jorden). Af forskellige årsager nåede jeg ikke ud og klippe dem af, med det resultat at der nu står noget der kunne minde om et tykt "plankeværk" af helt rette meget tykke "kæppe" omkring stammen. 

De fik mig til at tænke lidt over om Trold-hassel er podet på en anden rod, ligesom roser, og derfor kan få disse vildskud der slet ikke ligner "oprindelsen" ?

Jeg kunne da også godt tænke mig et godt råd med hvordan jeg stopper den i at skyde flere vildskud ? 
Kan jeg dække den med et godt tykt lag muld ? eller findes der et andet godt trik ?

På forhånd tak.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det bedste du kan gøre er at fjerne lidt jord ved stammen , og fjerne de vilde skud helt inde ved stammen .
Jeg bruger et stemme jern og hammer , så der ikke sidder en gren stump tilbage , den kan nemlig give 5 nye skud
Så kommes jorden tilbage omkring stammen .
Det letteste er at tage de vilde skud når de er små .

Venlig hilsen
Pilen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis