Ålø frontlæsser renovering af stempler?

Hejsa

Ja det er jo ikke rigtigt en bil, men håber her er en der ved noget om hydraulik stempler
Jeg har en Traktor med en en Ålø frontlæsser, og stemplerne er begyndt at svede lidt rigeligt, og derfor ville jeg skifte pakningerne på dem, men er der nogle der har prøvet den slags, og ved hvordan de skal skilles ad? eller har et "exploded view" af sådan en liggende?

Håber at her er en der har prøvet det

Mvh

Morten

Hejsa Ja det er jo ikke rigtigt en bil, men... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Løftecylindrene ligner umidelbart ikke, som om den foreste slange er til opsamling af læk-olie, i så fald skal cylinderpakningen sidde meget dybt, da den skal sidde bag studsen, det vil være noget bøvl at skifte den.
Men skal dog ikke afvise, det forholder sig sådan.

Bredker>>>> Så er vi da i det mindst os to, der ikke aner noget om hydraylic-cylindre..

Hvis det er en dobbeltvirkende, og bunden er skruet i , kan stemplet presses bagud.
Når så stemplet er ude, kan man skifte pakningerne på stempelstangen, samt pakning og skrabering i cylinderhovedet.

Og ja jeg har set hydraulik-cylindre med påskruet bund, jeg har enda lavet i hundredevis af indvendig gevind, i cylinderrør, til iskruning af bund propper. (dog ikke til en frontlæsser)

Jeg har så tilgengæld aldrig set en  hydraulic-cylinder, hvor der sad en udvendig låsering, til fixcering af stemplet.(tilgengæld har jeg set masser, med en indvendig, som skal frigives gennem cylinderstudsen.)

jens
Så har jeg taget dem af læsseren, og har opdaget noget closeup:
Ser det ikke ret meget ud som om den har været åbnet før, og har en lille samle-ring hele vejen rundt. Er det ikke bare at prøve og skrue den af? med en KÆMPE rørtang

Mvh

Morten

Ja den er helt sikkert skruet sammen, kan man se på dit nye billede.

Så på med den store rørtang, og få cylinderhovedet skruet af.

mvh jens
Super ja det hjalp at få den af og se på den

Mvh

Morten

Kan da lige skrive en opfølgning, jeg har købt 3 nye cylindre til den, de koster ikke meget mere end 1100,- pr stk, og de gamle har en del ridser i cromen på stængerne, så det er vist ikke en dårlig beslutning

Mvh

Morten

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis