En transducer, to ekkolod

Jeg har et Hummingbird ekkolod ombord, med tilhørende transducer.
Jeg har efterfølgende fået fat i en Garmin GPSmap 192 med ekkolod i.
Er det muligt at forbinde transduceren til begge ekkolod? Stikket til transduceren er med tre ben. Men Ekkoloddet i Garmin´en kræver kun to ben. Nogen der ved hvordan disse forbindes korrekt?

- Husum -

Granada 23 #48

 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan ikke bruge dem samtidigt.

Måske kan du bruge transduseren, til det andet lod også, men der findes jo forskellige typer (frekvenser, nogle er dobbelt stråle osv.), så skal du også ud at finde, adapterstik det er nok svært/dyrt.
(Jeg købte på et tidspunkt, et extra stik til et ekkolod, det var rimeligt dyrt)

Hvorfor ikke nøjes med et ekkolod?
Ellers er det nok det optimale, at købe en extra transducer der passer.

mvh jens
Jeg har faktisk en ekstra transducer. Men den er til hækmontering, og min båd er en sejlbåd. Og har ikke hækken nede i vandet.
Havde tænkt på, om man kunne  montere transduceren på et stål/alu-rør, montere det på agterpulpitten. Så at røret sidder lodret, og holder transduceren nede i vandet.
Grunden til, at det er til hækmontering, er at jeg har købt et sæt brugt 

- Husum -

Granada 23 #48

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det kan da helt sikkert lade sig gøre, at agtermontere den, men måske bliver det lidt upraktisk.

Hvis din båd er enkelskroget, kunne du jo forsøge, om den kan fungere, med en indvendig montering.

mvh jens
jeg har set at man sænker tranduseren ned i et rør med noget olie af en art.. Røret skal så være monteret direkte til bunden af båden med noget sikaflex.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Du kan også sætte transduceren fast direkte på glasfiberen, indvendigt.
Det gør du sådan her:

http://solussiden.webs.com/apps/for...transducer-


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hej
jeg har min hæktransducer monteret indvendigt i silicone, og det virker upåklageligt. Man skal bare sørge for at der ikke er luft imellem skrog og transducer, så et stort hul i silicone patronen så går det. lykkedes for mig i andet forsøg pga en fejl 40 ... havde vendt transduceren forkert

mvh per

Med venlig hilsen Per.
Ja Per, så var det jo godt, at du ikke havde sat den i epoxy

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Hrhusum,

Jeg har på fornemmelsen, at du vil løbe ind i store problemer, hvis du installerer 2 transducere på samme båd.
De fleste transducere anvender samme frekvens, og det vil så formodentlig skabe interferens der bevirker, at ingen af ekkolodderne virker.

Hvis du er super optimist, så prøv først at holde transducerne i vand samtidig, inden du laver noget permanent.

Hilsen Jørgen
Har sat transduceren i silikone foran kølen. Begge ekkolod fungerer perfekt. Mange tak for svar.

- Husum -

Granada 23 #48

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også