Børnesikring af swimming pool??

Vi er for nylig flyttet i et hus med swimming pool i haven. Er faktisk lidt usikre på hvad der skal ske med den - men har aftalt at vi beholder den i 1 sæson for at se om det er noget for os. 

Vi har to børn på 3 og 4 år og vi skal have sikret swimming poolen i en fart. Lige nu er den vinter-overdækket med en speciel canvas overdækning.

Er der nogle som har erfaring med hvad er det rigtige at gøre - uden at det koster en formue, da vi ikke er sikre på at vi beholder arrangementet efter dette sæson? Vi har brug for ca. 18 m lang hegn. Vi har tænkt på et trådhegn 120 cm høj med en låg og trykimprægnerede stolper.

Er det det rigtige at gøre og hvordan gør man rent praktisk??

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når børnene bliver lidt større, vil de elske jer for at have "egen pool"
De kan sådan set godt svømme allerede nu, men som du skriver er det nok bedst at mor eller far er til stede i deres alder.
Så et hegn vil nok være bedst, du kan hos Onkel Harald købe hegnstråd i den højde du beskriver. Jeg bruger den selv for at afgrænse min hunds færden i min køkkenhave.
Stolperen kan du købe hos Jem & Fix, runde stolper Ø 5 cm. skulle være rigeligt. Køb dem så du kan daske dem ca. 50 cm. ned i jorden.
Jeg ville nok sætte en låge i hver ende af poolen !
Tak for svar! Vil du mene at det er nødvendigt at støbe stolperne i beton? Hvordan får man dem dasket ned - er der et værktøj man kan leje i f.eks. silvan?
Vi overvejer om stolperne skal være lidt tykkere, ca. 7-8 cm.
På forhånd tak.
At daske er at slå  jeg går ud fra at der er græs omkring poolen, så du skal bare slå pælene ned i jorden med en stor muggert.
Nej det er ikke nødvendigt at støbe dem fast hvis du "dasker" dem mindst en halv meter ned i jorden. Det er jo ikke babyelefanter du har
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis