Asus Eee Pc sikkerhedskopi styresystem.

Hej til Alle.

Jeg har lige købt sådan en asus eee pc med preinstalleret win 7 starter. Der er et stykke papir med omkring sikkerhedskopiering af genskabelses filerne men når jeg følger papiret sker der  slet ikke det som er beskrevet. Man skulle komme ind i et system ved at trykke f9 under op start, men de skærmbilleder som er vist i papiret svare slet ikke til det som sker på min pc. Er der nogen der kender til det her problem eller ved noget om det? Eller hvem skal man henvende sig til.

Mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af kovas på 11 apr 2011 13:40
Hej til Alle.

Jeg har lige købt sådan en asus eee pc med preinstalleret win 7 starter. Der er et stykke papir med omkring sikkerhedskopiering af genskabelses filerne men når jeg følger papiret sker der  slet ikke det som er beskrevet. Man skulle komme ind i et system ved at trykke f9 under op start, men de skærmbilleder som er vist i papiret svare slet ikke til det som sker på min pc. Er der nogen der kender til det her problem eller ved noget om det? Eller hvem skal man henvende sig til.

Mange hilsner Kovas


Til Kovas!

Jeg skal gerne prøve at hjælpe dig. Prøv at skrive i nederste venstre hjørne: recovery og tryk på enter. Hvis det ikke lykkes at komme ind i recovery, så skriv til mig i en PM, så får du mit telefonnummer og e-mail adresse.


 


fase
Hej S.fabrin.

Mange tak for dit hurtige svar. Efter jeg havde indtastet denne tråd ringede jeg til firmaet som havde solgt computeren og der blev jeg henvist til et support nr. som jeg ringer til. Her indrømmer han at det medsendte papir ikke er det rigtige for denne computer og siger så at jeg skal dawnloade et lille program fra asus supportside.
 Det gør jeg så og installere det og der kommer en box op som anbefaler mig at sikkerhedskopiere mine systemfiler. Jeg forsøger dette men får beskeden at der ikke er nogen skjult partition at kopiere.
Så bliver jeg opmærksom på at der i nedereste højre hjørne er et lille flag. Jeg trykker på det og får en opfordring til at konfigurere min comp. sikkerhedskopiinstillinger dette havde jeg set før og troet at det var planlægning af  kopi af datafiler, og havde lukket igen. Nu kigger jeg igennem og ser at sikkerhedskopieringen også omfatter et image af systemfilerne og at det ikke kan indeholdes på dvd eller en flashdisk, men en usb-harddisk ville være fin alternativt d:partitionen på computeren. Jeg har nu gjort som anbefalet og også lavet en systemrecoverydisk. Det jeg nu mangler er en vejledning i hvordan man gendanner tingen. Det får man jo typisk brug for når computeren ikke virker.
Jeg kan godt sige dig at jeg er rasende på Asus, for at spilde så meget af min tid, ved at medsende nogle komlet uegnede vejledninger og egentlig synes jeg at man skulle ha en eller anden form for kompensation.Hvis dette her er almindeligt ved køb af pc på nettet så undre det mig at der ikke er nogle flere advarsler imod det. Den tid og de penge man sparer ved at bruge nettet står jo slet ikke mål med besværet bagefter.

Mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Hej kovas!

Den systemrecoverydisk, du har lavet er til at starte op på, hvis din harddisk skulle gå sig en tur. Jeg er ikke i stand til at sige om en DVD er nok til systemgendannelse. Jeg kan også fortælle dig, at det ikke er almindelig ved køb på nettet med det bøvl, du har haft. Det havde forøvrigt ikke været anderledes ved køb i en butik. Asus plejer normalt at have styr på det med systemgendannelse. Men jeg må sige, at ikke ret mange laver gendannelses DVDerne, og når så det ikke er muligt at læse registreringsnummeret til Windows på computeren, fordi det er slit af, så koster det en ny lisens.
God fornøjelse med den ny computer.


 

 


fase
Hej fabrin.

Tak for dit svar. Nu skal du høre. Har brug for et råd. Jeg ringer igen til asus support og forklare at det kopiprogram som de sagde jeg skulle downloade fra hjemmesiden angiver at der ikke er nogen skjult partition at copiere på computeren. Dertil siger de så, at så er computeren fejlbehæftet fra fabrikken for den skulle være der.
Jeg har nu flere valgmuligheder. Jeg kan sende den tilbage på returretten. Jeg kan få et sagsnr. og sende den til rep.
Nu er problemet så, at vi købte den her nye fordi yngste sønnens er sendt til reparation så kunne han bruge den nye medens  hans egen bliver repareret. Så langt så godt. Hvis jeg så sender den nye tilbage så er jeg jo lige vidt. Sønnike har stadig ikke en til sit skolearbejde. Spørgsmålet er så.
Den backop som er lavet under windovs som indeholder et image af styresystemet + den startop disk jeg lavede vil den kunne gøre det ud for den skjulte partition, sådan at jeg bare kan blæse på at den mangler, alternativt kan jeg vente med at sende den til rep. til sønnens egen er kommet tilbage. Iøvrigt på foranledning af din bemærkning om bortslidt produktnøgler så har jeg taget et digitalt foto af mærkaten så har jeg da det sikret.

Hvilken løsning ville du vælge?

Mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Skrevet af kovas på 12 apr 2011 15:06
Hej fabrin.

Tak for dit svar. Nu skal du høre. Har brug for et råd. Jeg ringer igen til asus support og forklare at det kopiprogram som de sagde jeg skulle downloade fra hjemmesiden angiver at der ikke er nogen skjult partition at copiere på computeren. Dertil siger de så, at så er computeren fejlbehæftet fra fabrikken for den skulle være der.
Jeg har nu flere valgmuligheder. Jeg kan sende den tilbage på returretten. Jeg kan få et sagsnr. og sende den til rep.
Nu er problemet så, at vi købte den her nye fordi yngste sønnens er sendt til reparation så kunne han bruge den nye medens  hans egen bliver repareret. Så langt så godt. Hvis jeg så sender den nye tilbage så er jeg jo lige vidt. Sønnike har stadig ikke en til sit skolearbejde. Spørgsmålet er så.
Den backop som er lavet under windovs som indeholder et image af styresystemet + den startop disk jeg lavede vil den kunne gøre det ud for den skjulte partition, sådan at jeg bare kan blæse på at den mangler, alternativt kan jeg vente med at sende den til rep. til sønnens egen er kommet tilbage. Iøvrigt på foranledning af din bemærkning om bortslidt produktnøgler så har jeg taget et digitalt foto af mærkaten så har jeg da det sikret.

Hvilken løsning ville du vælge?

Mange hilsner Kovas

Hej Kovas!

Hvis du har en recovery disk til din computer, så er det OK. For at være helt sikker skriver du windows registrerings nummeret op og opbevarer det. Skulle det så ske at din harddisk går i stykker eller din Wndows 7, som jeg formoder det er, skulle går ned, kan den altid repareres. Grunden til du skal kende registreringsnummeret er, at du så kan låne en installations disk hos hvem som helst og installere derfra. Det er helt fint med et foto af mærkaten, bare tallene kan læses. Så hvis du har de diske du nævner, ville jeg være helt rolig ved at beholde den som den er, og lade sønnen bruge den til sit skolearbejde.



 


fase
Annonce
Hej igen fabrin.

Det windovs 7 foreslår er at man fastsætter et fast skema for backup af computeren og anbefaler at man placere denne på en extern harddisk det har jeg så gjort+ at jeg har lavet den omtalte recoverydvd. Når jeg kigger på det externe drev findes der en mappe der hedder xxxpc det er computerens navn og der ligger en der hedder windovs image backop. Denne image backup siges ikke at kunne ligge på en el flere dvd-er. Den er på 15gb. Den anden mappe indeholder to zip-filer som jeg formoder er de andre program filer. Det jeg så gerne vil vide er hvordan man rent faktisk anvender en sådan backup.
Man kan sagtens læse windovs-nøglen på det billed jeg tog, det var bare fordi så ligger det sammen med mine billeder på en anden extern harddisk så jeg altid kan finde det.
Hvis jeg kunne ha gjort som det var meningen så skulle der også ha været en kopi på en extern disk som man så skulle gå ind i bios og vælge som opstart.
Jeg håber du forstår hvad jeg mener.

Mange hilsner Kovas


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Skrevet af kovas på 12 apr 2011 19:40
Hej igen fabrin.

Det windovs 7 foreslår er at man fastsætter et fast skema for backup af computeren og anbefaler at man placere denne på en extern harddisk det har jeg så gjort+ at jeg har lavet den omtalte recoverydvd. Når jeg kigger på det externe drev findes der en mappe der hedder xxxpc det er computerens navn og der ligger en der hedder windovs image backop. Denne image backup siges ikke at kunne ligge på en el flere dvd-er. Den er på 15gb. Den anden mappe indeholder to zip-filer som jeg formoder er de andre program filer. Det jeg så gerne vil vide er hvordan man rent faktisk anvender en sådan backup.
Man kan sagtens læse windovs-nøglen på det billed jeg tog, det var bare fordi så ligger det sammen med mine billeder på en anden extern harddisk så jeg altid kan finde det.
Hvis jeg kunne ha gjort som det var meningen så skulle der også ha været en kopi på en extern disk som man så skulle gå ind i bios og vælge som opstart.
Jeg håber du forstår hvad jeg mener.

Mange hilsner Kovas


Hej Kovas!

At win7 foreslår at tage backup, betyder bare at der tages backup af de datafiler, du selv har lavet på computere,n og har intet med styresystemet at gøre. Jeg synes du skal afgøre, om du vil tage backup af dine/ sønnens data med bestemte mellemrum.
Det er svært for mig at vide præcis, hvad der er i de to zip filer, du omtaler, men der er ikke usædvanligt, at gemme backup filer i dette format. Når du har en opstart cd/dvd skulle det ikke være umuligt, at starte din computeren op fra grunden igen. Endeligt er der jo den mulighed, hvis det går helt galt, at hente diverse drivere på fabrikantens hjemmeside. Så jeg synes, du bare skal fortsætte. Jeg vil gerne kikke på din computer fra det sted, hvor jeg bor. Det kræver blot at vi aftaler nærmere. Hvis du skriver en PM får du min e-mail adresse og telefonnummer.


 


 


 


fase
Den sikreste må at checke om tingene er som de skal være er at tage en blank harddisk, og lege at nu er det chrashed. Det gør man når man har ro på og tid til det. Det har man ikke når først det er sket.
Den fase hvor du online skal registere hos microsoft springer du over. Jeg ville lave dette helt uden netstik i maskinen.
Der kan ske det at den kørende windows (den du kører på nu) bliver inaktiv når den nye installation tager over.

Bare en ide, det er noget os server folk gør os i. Det hedder på godt "dansk" Disaster / Recovery - Det koster ofte lange nætter.

MVG

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Skrevet af PeterR på 20 apr 2011 11:41
Den sikreste må at checke om tingene er som de skal være er at tage en blank harddisk, og lege at nu er det chrashed. Det gør man når man har ro på og tid til det. Det har man ikke når først det er sket.
Den fase hvor du online skal registere hos microsoft springer du over. Jeg ville lave dette helt uden netstik i maskinen.
Der kan ske det at den kørende windows (den du kører på nu) bliver inaktiv når den nye installation tager over.

Bare en ide, det er noget os server folk gør os i. Det hedder på godt "dansk" Disaster / Recovery - Det koster ofte lange nætter.

MVG


Til PeterR!

Dit forslag er forsåvidt godt nok. Begrændsningen ligger for os almindelig dødelige i, at vi ikke altid lige har en 500GB HD liggende til reserve. Men ellers er jeg enig med dig, dog med den undtagelse at vi jo ikke altid skal leve af vores computer og derfor kan vi tillade at have en nedetid, som er længere end på et netværk.


 


fase
Hej til Peter R og fabrin.

Tak for svarene.

Har ikke set Jeres svar før nu pga påske. til Peter Jeg har nogle harddiske en 500gb samsung med nogle filer på og et backup system en gammel 80 gb som det før omtalte image ligger på. Skal det være helt tomt? og hvordan kobler man det rent fysisk. det ene er fat32 det andet er nfts format. Jeg kan jo ikke sætte et andet hdd-drev i den lille netbook. Ellers kunne man måske finde et på genbrugspladsen.

Mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis