Asus Eee Pc sikkerhedskopi styresystem.

Hej til Alle.

Jeg har lige købt sådan en asus eee pc med preinstalleret win 7 starter. Der er et stykke papir med omkring sikkerhedskopiering af genskabelses filerne men når jeg følger papiret sker der  slet ikke det som er beskrevet. Man skulle komme ind i et system ved at trykke f9 under op start, men de skærmbilleder som er vist i papiret svare slet ikke til det som sker på min pc. Er der nogen der kender til det her problem eller ved noget om det? Eller hvem skal man henvende sig til.

Mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej til Alle. Jeg har lige købt sådan en asus eee... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej igen.

Jeg har lige fundet et 40gb harddrive. fra en ældre computer det kan jeg godt tage ud og formatere. Fat eller ntfs? og hvad så mere?

Mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Skrevet af kovas på 27 apr 2011 18:46
Hej igen.

Jeg har lige fundet et 40gb harddrive. fra en ældre computer det kan jeg godt tage ud og formatere. Fat eller ntfs? og hvad så mere?

Mange hilsner Kovas

Du kan formatere den med fat32 eller NTFS efter eget valg, jeg bruger NTFS. Hvad vil du bruge harddisken til? Eller har jeg misforstået dit sidste spørgmål?

fase
Skrevet af S. fabrin på 20 apr 2011 12:55


Til PeterR!

Dit forslag er forsåvidt godt nok. Begrændsningen ligger for os almindelig dødelige i, at vi ikke altid lige har en 500GB HD liggende til reserve. Men ellers er jeg enig med dig, dog med den undtagelse at vi jo ikke altid skal leve af vores computer og derfor kan vi tillade at have en nedetid, som er længere end på et netværk.


 

Hej fabrin.

Det er det her jeg prøver på at finde ud af hvad handler om. Derfor beskriver jeg hvilke muligheder jeg har udi harddiske. Jeg ved heller ikke hvad jeg skal bruge dem til.

Mange hilsner Kovas


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Skrevet af kovas på 09 maj 2011 09:00
Hej fabrin.

Det er det her jeg prøver på at finde ud af hvad handler om. Derfor beskriver jeg hvilke muligheder jeg har udi harddiske. Jeg ved heller ikke hvad jeg skal bruge dem til.

Mange hilsner Kovas

Hej Kovas!

Ok nu har jeg fattet det. Peters indlæg handler om at teste om gendannelses CDerne virker. Derfor foreslår han, at du køber en 500 GB harddisk til at prøve med. Den hardisk sætter du så i din computer for, at se om det virker. Hvis det virker, er alt som det skal være, og du har så en harddisk til overs. Den kan du så evt. bruge som ekstern harddisk eller have liggende for alle tilfældes skyld. Det er det mit svar til Peter går på. Peter svar er affødt af, at på steder, hvor der er flere computere koblet sammen, kan man ikke altid have systemet til at være ude af drift i længere tid, så derfor har man tit reservedele liggende, så man hurtigt kan komme igang igen. Din 40 GB harddisk kan du som tidligere nævnt bygge ind i en kasse med USB tislutning og bruge som ekstern disk. formater evt. i NTFS .



 


fase
Hej fabrin.
Tidligere bad jeg om en forklaring på hvordan man rent fysisk forbinder det her. Eller mener peter R virkelig at jeg skal begynde og skille en sprit ny netbook ad for at finde ud af om en recovery dvd fungerer. Og hvorfor skal det være 500gb Det giver ingen mening som jeg ser det. Ellers køre netbooken upåklageligt og måske får jeg aldrig brug for det der recovery.

Mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Skrevet af kovas på 12 maj 2011 19:48
Hej fabrin.
Tidligere bad jeg om en forklaring på hvordan man rent fysisk forbinder det her. Eller mener peter R virkelig at jeg skal begynde og skille en sprit ny netbook ad for at finde ud af om en recovery dvd fungerer. Og hvorfor skal det være 500gb Det giver ingen mening som jeg ser det. Ellers køre netbooken upåklageligt og måske får jeg aldrig brug for det der recovery.

Mange hilsner Kovas


Hej Kovas!

Det peterR mener er, sådan som jeg har opfattet det, at du køber en harddisk for at prøve om din recovery virker, og ja det medfører, at din computer bliver skilt ad, og harddisken skiftet ud. Ideen er god nok , hvis man skal leve af at holde systemet igang. Det jeg har skrevet til PeterR er, at vi almindelige dødelige kan leve med, at systemet er ude af drift i den tid det tager at få det til at virke igen, og at vi derfor ikke bare køber en harddisk "for sjov". Størrelsen på 500 GB er rimelig nok set ud fra et økonomisk synspunkt, du får flest GB for pengene.
Du skriver, at du har en 40GB harddisk tilovers. Hvis du vil bruge den til at have data på, kan jeg anbefale, at du køber en kasse med USB tilslutning på til at bygge den ind i, så du kan tilslutte den til en USB port på din bærbare computer. Nu ved jeg ikke om det er en 2,5" eller 3,5" HD og hvilket stik, der er på den, så jeg kan ikke sige præcis hvilken kasse, du skal købe. Af særlig værdifulde data kan nævnes feriebilleder og lign.
Jeg håber, det gav en forklaring, du kan bruge, ellers skriv igen.


 


 


 


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis