Vandlås til 10/15 cm afløb

Hej

Har nedenstående bruseafløb med ristmål på 15 og indre rør mål på 10. Det er sådan en fra Purus og bemærk, at den i siden har et afløb fra h¨ndvasken. 

Hvilke vandlås skal jeg bruge? Har hørt man kan få sådan en til bare at ligge i, men bemærk altså der et afløb i siden fra håndvasken.



kh. hilsen Mr. GDS 0
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mon ikke det er den her du skal have fat i:

http://www.vvs-eksperten.dk/index/no-1-vandlas-p44820

Som jeg ser det så kommer vandlåsen, ned på den nederste rille.. Altså under afløbet fra håndvasken..

Jesper Pedersen

Hvorfor vil du monterer en vandlås?
Har du konstateret at det lugter fra afløbet eller der ikke er en vandlås på ledningen?
Men i øvrigt er det en vaskeægte K3-er du har der. Dels er indhugningen af sideindløbet helt gal, dels er der ingen forbindelse mellem risteramme og afløbsskål.
Hej hpox

Kig lige på billedet igen, så vidt jeg kan se, så er risteramme og afløb perfekt forbundet, - risterammen går ned i afløbet, - der er ikke en betonkant, selvom det måske kan ligne.

Hvad angår indhugning fra sideindløb, så har du måske ret, - men jeg tror afløbet har sidestudse (fire ialt), hvor man friskærer indvendigt i afløbet for at åbne til den sidestudse, man skal bruge, - og at den påstøbte sidestuds er større end hullet og man skubber røret ind i sidestudsen og spænder den tæt med en omløber yderst.
Men indrømmet, det kan være noget klamp, men jeg tror nu det er den anden model.

OK. Det er dit afløb. Så du får lov til at bestemme. :o)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis