Div. klinke/flise spørgsmål.

Hej

Jeg har et vindue med klinke-sålbænk. (Hedder det det?). En af klinkerne er løse og nogle steder mangler fugen. Hvad skal jeg bruge til at fastgøre den løse klinke med og er det samme man sætter i fugerne mellem klinker i dag?

Jeg har også en pejs som er 'foret' med fliser. Her er der også en eller 2 af dem så er blevet løse. Hvad skal jeg her bruge til fastgørelse? Det skal vel kunne tåle varme.

Takker på forhånd
Thomas

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kunne jo evt. banke den gamle mørtel væk og lave en ny platform til klinkerne, i korrekt vinkel, med ny mørtel.
Når det er hærdet op kan du sætte klinkerne i udendørs fliseklæb og fuge med en anvendelig elastisk fuge, f.eks. Sikaflex.

Til brændeovnen, kan du anvende Skamol plader, som du selv skærer/saver/filer til, så de passer i ovens fyrrum.
Det gjorde jeg selv ved min Morsø 1124 ovn. Det virker fortrinligt og er let at arbejde med.
De skal ikke limes i ovnen, man bare stilles/lægges ind, så de "holder" hinanden i spænd.

 


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Næ du, den går ikke.
Du skal bruge pejsemørtel.

Det er nu ikke så dyrt og kan fås i bl.a. Silvan:

http://eshop.silvan.dk/vare_Pejsemoertel_123281

Min brændeovn er en Morsø 1126, ikke en 1124.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Udvendigt, brug et produkt som LIP Multifliseklæb, og ved pejs, som tidligere beskrevet skal det være pejsemørtel der kan tåle op til 700 grader.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis