Voss el komfur slå hpfi fra

Hej

Ovnen er begyndt at drille.
Der er 2 knapper, en til varmeregulering og en til blæseren/varmluft/grill.
Ovnen virker med varme på. 
Blæseren virker også, uden varme.
Grill med blæseren virker også.
Men når ovnen kører og jeg tænder for blæseren slå hpfi fra.
Hvad kan det skyldes?

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er sikkert blæseren, der er blevet " utæt " - altså så der er en lille lækstrøm til jord når den startes - jeg vil ikke lægge hovedet på blokken - men en meget sandsynlig årsag.

er det helt konsekvent at det kun er når der er varme på og blæseren tændes HPFI slår fra ?

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Den ene knap er med grill og blæseren samtidig, under og over varme, blæser, grill. De virker alle sammen.
Den anden knap er til temperaturindstilling.
Det går kun galt når tempemperaturindstilling og blæser er tændt samtidig.
Noget siger også mig at det måske er kontakten kontakten. Er den til at åbne og kigge indeni?
Prøv, inden du skiller noget ad... træk komfuret ud fra væggen og tjek der ikke er fugt og fedt i stikket i væggen.
er det i orden så tage og luk op til der hvor ledningen går ind i komfuret.. normalt er der en plastkappe over
der kan også være fedt og fugt der kortslutter der.. og sågar en død mus kan sidde og kortslutte..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

et godt gæt kunne også være varmelegmet til varmluft der er problemet, det er ihvertfald set før
Annonce
Skrevet af ITTeknik på 10 apr 2011 23:36
et godt gæt kunne også være varmelegmet til varmluft der er problemet, det er ihvertfald set før

Enig - Det er mest sandsynligt ringvarmelegmet der er færdig..

Prøv at pille ledningerne af det, hvis det fjerner fejlen, er du helt sikker..

Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

Lidt om mig her

Jeg er ret sikker på at det vil fjerne fejlen, fordi varmelegmet virker fint uden blæseren og blæseren virker fint uden at varmelegmet er tændt. Men de kan ikke sammen.
Skrevet af DLG på 11 apr 2011 17:53
Jeg er ret sikker på at det vil fjerne fejlen, fordi varmelegmet virker fint uden blæseren og blæseren virker fint uden at varmelegmet er tændt. Men de kan ikke sammen.

Det er ikke samme varmelegner der bruges..

Der sidder et i top og et i bund som bruges til alm. over/undervarme - Samt grill..

Men når du sætter den på varmluft, så bruger du det varmelegme der sidder rundt om blæservingen.. Og det er det der helt sikkert er defekt..

Træk lige komfuret ud og pil bagpladen af, tag så et billede af det og sæt det herpå - så skal jeg forklare det..

Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

Lidt om mig her

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis