Billigste opvarmning af isoleret udhus??

Hejsa alle

Min søn vil stille en fryser i et isoleret udhus.. Men der er ingen varme..

Hvad kan man varme det op med, billigst.. det skal kunne holde rummet frostfrit døgnet rundt hele vinteren.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
EISOE
EISOE
2757 7400
Frostfrit på grund af fryseren ?

Fryseren hjælper selv med varmen til rummet - en slags varmepumpe ;-)

flytter varmen fra fryseren til rummet udenfor.

Jeg har haft en fryser stående i uopvarmet, isoleret udhus i 30 år uden skader på fryseren ( ikke den samme i alle 30 år )

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Koluda
Koluda
9352 4490
Fryserens overskudsvarme vil holde rummet frostfrit, ingen grund til yderligere varme, det vil bare hæve elforbruget både til opvarmningen af rummet, og til yderligere forbrug af fryserne der vil forbruge mere jo varmere rummet er den står i.
grandoldman
grandoldman Trådstarter
5243 5700
Genialt, tak for svarene..
Hvis nu man også har en filebænk og vil lave noget der om vinteren hvad kigger man så efter..
Er det billigere at have en gasvarmer i stedet for en olieradiator? Eller noget andet billigt som giver en hurtig kontant varme.
Forstået på den måde at det jo så står uopvarmet ud over fryserens varme.. men der må godt være lidt varmere når det skal bruges som værksted.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
Koluda
Koluda
9352 4490
En lille termostatstyret varmeblæser som kan tændes lige før man går der ud, den giver hurtigt varme.
ktm
ktm
8743 4540
Den sidste kummefryser fruen købte, var forsynet med en kraftig advarsel om, at fryseren måtte ikke stå i frost. Det skyldes at olien i kompressoren bliver for kold, så motoren kan brænde af pga den stive olie.

Jeg ved ikke om det er sludder, men nu har fruen set den advarsel, så jeg måtte sætte en el-varmeovn op i den værste vinter, og dermed røg al den energirigtighed hun havde regnet ud, at den nye vidunderfryser skulle frelse verden med, såeehh- - - -

Endnu en gang taget i røven af markedsføring!

Med venlig hilsen
ktm

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
x

Har du et spørgsmål eller vil du hjælpe de andre?

Tilmeld dig som bruger nu og få adgang til det hele - det er gratis!

Tilmeld dig her