Træbeskyttelse

Hej Alle,

Vi skal have malet en del træværk på min mor´s gamle hus.. Jeg har selv brugt Gori 99 Extreme hos mig selv med stor tilfredshed og flot resultat

Men det er jo ikke specielt billigt, så derfor har jeg søgt lidt rundt på nettet. Jeg er stødt på et produkt fra Beck & Jørgensen B3 - Det koster ca. det halve, og skulle være fint..

Men er der nogen der har praktisk erfaring med dette produkt ?

Prisen er ca. det halve af Gori, men hvad med kvalitet, dækkeevne osv..

Jeg har med vilje fravalgt alt fra Jem & Fisk..

Andre forslag er velkomne, der skal nok males i omegnen af 200m2 træværk.. Så det skal dække første gang !!

Link til Malingen

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

34 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Svensk lys trætjære terpentin og segativ, det er billigt og virkelig noget der holder når der bliver smurt et ordentligt lag på.
Gori ! er til dem der finder det helt i orden at betale for et navn
Føj da for en miljøsviner - terpentin og trætjære......................

Jeg kan anbefale http://www.morsmaling.dk

det koster også ca. det halve af Gori - men har en fantastisk dækkeevne. Malede sommerhuset ( træ ) med det i efteråret - let at påføre også. En gang var nok.

http://www.lav-det-selv.dk/Gallerier/Visgalleri/xmid/320

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af EISOE på 09 apr 2011 21:20
Føj da for en miljøsviner - terpentin og trætjære......................

Jeg kan anbefale http://www.morsmaling.dk

Du er med på at Mors anbefaler og sælger trætjære? 

Nå mht Gori, er der ikke noget om at der er silicone i, så hvis man er begyndt med Gori er det svært at lægge noget andet ovenpå?
Skrevet af Lars ON på 09 apr 2011 21:27
Du er med på at mors anbefaler og sælger trætjære? 

Ja, det var nu mest terpentinen jeg reagerede på

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Handler det ikke mere om hvornår det skal have næste gang.
Altså om 5, 10 eller 15 år.
Hvis Mors produktet holder i 5 år og Gori i 10 så var sidstnævnte vel at foretrække.
Men det er rigtigt at træbeskyttelsesprodukter er alt for dyrt. I betragtning af at 95% er vand.
Annonce
Skrevet af hpox på 09 apr 2011 21:43
Handler det ikke mere om hvornår det skal have næste gang.
Altså om 5, 10 eller 15 år.
Hvis Mors produktet holder i 5 år og Gori i 10 så var sidstnævnte vel at foretrække.
Men det er rigtigt at træbeskyttelsesprodukter er alt for dyrt. I betragtning af at 95% er vand.

Jovist - jeg har brugt det før - og det holder rigtigt godt - ca. 10 år.

Men så skal jeg da lade være at anbefale et produkt, jeg har gode erfaringer med - det er vel det LDS drejer sig om ?

Hvis nogle vil bruge Gori - fred være med det - jeg vil ikke betale den overpris.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Er Terpentin miljøsvineri ? måske, det sviner nok lige så meget som når du tager din bil og køre 100 km. / pr. liter terpentin.
Skrevet af Håndværkeren på 09 apr 2011 21:12
Svensk lys trætjære terpentin og segativ, det er billigt og virkelig noget der holder når der bliver smurt et ordentligt lag på.
Gori ! er til dem der finder det helt i orden at betale for et navn


Nu har jeg aldrig været tilhænger af terpentin/oliebaseret maling, så det bliver helt sikkert ikke en option..

Gori valgte jeg til mit eget, dels fordi  de kørte en del kampagnetilbud for et par år soden, og dels fordi de havde lige præcis den farve jeg ville have..

Men ja, synes helt klart det er for dyrt, så derfor efterlyser jeg alternativer, som lever op til kvaliteten fra Gori, som man ikke kan tage fra dem..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Skrevet af hpox på 09 apr 2011 21:43
Handler det ikke mere om hvornår det skal have næste gang.
Altså om 5, 10 eller 15 år.
Hvis Mors produktet holder i 5 år og Gori i 10 så var sidstnævnte vel at foretrække.
Men det er rigtigt at træbeskyttelsesprodukter er alt for dyrt. I betragtning af at 95% er vand.


Jo - derfor valgte jeg Gori 99 extreme hjemme - den holder optil 15 år (hvis man tror på deres egne udsagn) - Det er 3 år siden at jeg malede det første med Gori - og må sige at det stadig ser ud som nyt - også på sydgavlen der får MEGET sol..

Men til min Mor´s hus behøver det ikke nødvendigvis at holde lige så længe, huset skal snart sættes til salg, så det er mest en "salgslak" - Men skal være med en maling der rækker langt og dækker første gang - dermed er de helt billige ude..


 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Skrevet af EISOE på 09 apr 2011 21:20
Føj da for en miljøsviner - terpentin og trætjære......................

Jeg kan anbefale http://www.morsmaling.dk

det koster også ca. det halve af Gori - men har en fantastisk dækkeevne. Malede sommerhuset ( træ ) med det i efteråret - let at påføre også. En gang var nok.

http://www.lav-det-selv.dk/Gallerier/Visgalleri/xmid/320


Det ser meget interessant ud - Prisen er i hvertfald god

Hvor mange liter brugte du til dit sommerhus ?

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Der er yderligere 24 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også