Min Gulve Ser Tørre Ud Selv Om Jeg Vasker Dem.

Hej Jeg har brug for et godt råd til min ny sleben trægulve. jeg har siden de blev slebet ned for ca. 4 månder siden. vasket dem ca hver 14 dag undtagen i starten hvor jeg vaskede dem hver dag og så hver anden dag osv.

først med sæbespåner og sener i hvid probat. for at få lyse knaster.
men men der går ikke anden et par dage så ser gulvet MEGET tørt ud.
hvad gør jeg forkert???

Et andet spørgsmål er kan jeg give dem hvid lak nu hvor de er blevet vasket med sæbe. de er rigtig flotte men de ser for tørre ud Hjælp
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du kan ikke lakere oven på sæbe... havde det været olie så kunne du....
Hvor fed sæbe blanding bruger du.. det kunne være fordi af din sæbe blanding er for mager,,,
normalen for af mætte træ gulv op med sæber er 6 til 8 liter vand til en liter sæbe..
hejsa
fik selv slebet vores massive fyrtræs gulve ned for 4-5år siden, og jeg gav dem sæbe (triptrap... andre mærker sikker også ok)
jeg gav den en blanding som var tæt på 50/50- sæbe/vand 3 gange med en blød fejekost

1 (til 2) gange om året vasker jeg det i grundigt (dvs ned på knæ og gnubbe) herefter giver jeg den 2 gange en "fed" blanding af sæbevand (lidt mere sæbe end forskriften)
når jeg giver den den fede blanding tager jeg den bløde feje kost og dyppe er den i sæbevandet og så "maler" jeg det ud på gulvet, dvs jeg tørre ikke efter !!
det er vigtigt at "male" vådt i vådt og i lange jævne strøg for ikke at få stripper !!

lad det tørre 2 dage før du flytter møbler ind.... du får et gulv blød som en barnenumse og som ser flot ud (og er ikke tørt)

MEN det er sku et pokkers arbejde !!

PS: det er rødvin sikker også bagefter (tørre bare op med fugtet klud)  

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

Tak for 2 gode svar prøver med mere sæbe i vandet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også