Kære Murer (eller andre med forstand) billeder inc.

Hej

Vi har et hus fra 1936, der er flere småsteder der trænger til rep på facaderne. Der er også et større sted (billeder)hvor der engang var en trappe. Trappen blev fjernet i forbindelse med omfangsdræn. Jeg ville nu pudse stedet op igen, men hvad skal jeg mon bruge af mørtel.
Det ser us som om der er flere forskellige lag...

Huset er desværre malet med plastikmaling og vi orker ikke lige nu at få det fjernet. Det er meningen vi skal male huset når rep. er lavet.


Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville da bare pudse det op i en ikke alt for stærk kc-mørtel ca. 1:10 evt. med en håndfuld bakkesand. Sørg for det det gamle puds rundt om reparationen ikke er hult bagved (Du kan høre det når du banker på det) Og smør så lige med en gang udendørs fliseklæb inden på de steder der er tvivl om vedhæftningen. Lav det vådt i vådt.
Hej Carsten.

Tusind tak for dit svar.

Jeg er altså helt blank på dette felt, god tnok har jeg prøvet pudse op, men det har været med færdigblandet mørtel og det er altså lidt dyrt og sikkert ikke den rigtige blanding, eller tager jeg fejl.

1:10 kv-mørtel.... vil du ikke skrive en inkøbsseddel (jeg aner nemlig ikke hvad det består af :-O)

Mvh

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

Skrevet af stumbi på 11 apr 2011 21:26
Hej Carsten.

Tusind tak for dit svar.

Jeg er altså helt blank på dette felt, god tnok har jeg prøvet pudse op, men det har været med færdigblandet mørtel og det er altså lidt dyrt og sikkert ikke den rigtige blanding, eller tager jeg fejl.

1:10 kv-mørtel.... vil du ikke skrive en inkøbsseddel (jeg aner nemlig ikke hvad det består af :-O)

Mvh

KC mørtel står for Kalk/Cement mørtel. Du køber noget alm. 6,6% kalkmørtel det tager du 10 dele af og blander med 1 del basis cement.
Tak tak, så blev jeg klogere.

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også