Min snedker har boret hul 3 steder igennem min køkkenvæg :(

Hey,

min snedker har boret hul igennem væggen 3 steder, da han skulle sætte køkkenskabe op for mig.

Der er 3 store grimme huller i min soveværelsesvæg nu

Desværre er det lavet 'orange' og han nægter at afhjælpe det 

Hvordan udbedre jeg det selv - det er lavet i en tynd gips væg eller noget der ligner.

Propper jeg polefylla i hullet og maler det over ?

Jeg skal alligevel til at male værelset - så vil bare gerne have dækket hullerne så pænt som muligt.

Hvad vil I anbefale jeg gør ?

På Forhånd tak for hjælpen 
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
"store" huller - hvor store? Er det blot efter boret eller et par skruer, kan du vel blot spartle ud. Så må man håbe det ikke er overskabe han har sat op. men det hører du vel, når de falder ned

 

Skrevet af uldal på 09 apr 2011 05:34
"store" huller - hvor store? Er det blot efter boret eller et par skruer, kan du vel blot spartle ud. Så må man håbe det ikke er overskabe han har sat op. men det hører du vel, når de falder ned

Det ER overskabe 

Men jeg kan ikke se skruer i hullerne, så tror han har opdaget det og boret nye huller til skruerne, det håber jeg da ihvertfald 

Hullerne er på str. med en stor skrue - det ene har nærmest ridset væggen i en 3-4 cm dyb ridse - hvad for noget spartel bruger jeg ?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Prøv noget "orange" spartelmasse.
Ganske alm. sandspartel eller pollyfilla, hvis du har noget af det liggende.
Ja Polyfilla laver nogle stærke produkter til den slags. Det ved i et byggemarked hvad du skal bruge...men det fåes vist ikke i orange, kun i hvid.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
hmmm i mine øre lyder det til at hullerne burde være din mindste bekymring !!
det lyder lidt om om du har en tynd væg, har du dobbelt lag gips på køkken siden ??
overskabe på enkel lag er et problem (ved mindre det er lykkes ham at finde lægterne at skrue i)

ellers, ja polyfilla er ok, eller har du lige en slat akrylfugemasse (malebar) i en tube tilbage var det også en mulighed

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

Skrevet af Seti på 09 apr 2011 14:36
hmmm i mine øre lyder det til at hullerne burde være din mindste bekymring !!
det lyder lidt om om du har en tynd væg, har du dobbelt lag gips på køkken siden ??
overskabe på enkel lag er et problem (ved mindre det er lykkes ham at finde lægterne at skrue i)

ellers, ja polyfilla er ok, eller har du lige en slat akrylfugemasse (malebar) i en tube tilbage var det også en mulighed

Oki - håber sku det holder 

Men der hang tilsvarende køkkenskabe før - et emhætteskab og et lille 40 cm ovenskab - så regner da med, at det holder ligesom det gamle gjorde i flere år - ellers er jeg på den 

Jeg overvejer at trække min snedker 500 kr for at lave den forseelse uden at sige en pind til mig om det - er jeg urimelig efter Jeres mening, syntes han har "glemt" at nævne flere ting til mig

 
En skam at du overhovedet har lavet noget på det han har ødelagt, han SKAL reparere eller erstatte det han har ødelagt.
Mon det ikke er dækket af pågældende snedkers produktansvarsforsikring?
Den der omfatter "orange" arbejde. :o)
sådan går det når ting skal være sort/orange, så siger man farvel til garanti og forsikring
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også