Hejsa
Nu har jeg lige brug for noget klogt input til en situation, min bil og jeg er kommet i.
Den står lige nu hos min mekaniker, fordi den taber olie. Han har fundet ud af, at det er rørene op til oliekøleren, der er utæt. Hans umiddelbare forslag er, at han bare slår oliekøleren fra, så der ikke længere er noget problem med den og "dens rør". Alternativet skulle være at skifte oliekøler med det hele - hvilket han godt kunne frygte kunne blive en lige rigelig stor udgift på en 15 år gammel Carina.
Og jeg stoler selvfølgelig på min mekaniker - jeg hader bare, at jeg føler mig så dum, når han ringer og fortæller mig sådan nogle ting

Så... er der ikke nogle kloge hoveder, der kan forklare følgende for mig :
1. Hvad er en oliekøler overhovedet ? Ja, den køler olien - så meget har jeg forstået

... men hvorfor har min bil sådan en, når det åbenbart (?) ikke er alle biler, der har en ?
2. Hvis han nu slår den fra, risikerer jeg så, at der er noget, der går i stykker i min motor ? Jeg mener : hvis nu olien så bliver alt for varm, fordi oliekøleren ikke længere kører, hvad sker der så ? (gerne klippet, tegnet og forklaret a'la Jørgen Clevin, tak - for jeg ved absolut intet om motorer

)
3. Hvor ligger vi henne rent prismæssigt i forhold til at få en mekaniker til at udskifte en oliekøler ?
På forhånd mange tak for at i garanteret kan gøre mig så meget klogere (ih - jeg ville ønske, at jeg også vidste alt om biler, så jeg ikke hver gang sidder og frygter, at nu køber jeg katten i sækken på den ene eller anden måde

)