Larmende bil!!!

Hej. Er meget ny indenfor gør det selv biler..... 

Bilen der er tale om er en Renualt Twingo 1,2 fra 1995.

Problemet er at når man kommer over 30 begynder den at larme fra undervognen. Når man når 85 bliver det rigtigt slemt.

Hvis jeg rykker rattet til venstre holder det op i det øjeblik den lige drejer lidt til venstre. 

først troede jeg udstødningen eller en varme plade var løs, men havde den oppe i dag og kigge. Både udstødning og plader sad fint og de ramte ikke inde i hinanden noget sted.

Jeg så dog at der ved samlingen på udstødningen var lidt sod som tyder på der er noget utæt omkring samlingen.

Nogle der har nogle forslag til om det kan være noget andet, eller forslag til hvordan jeg prøver og få tætnet samlingen bedre.

som sagt er ny inden for biler :-)

På forhånd tak.

Tømrerlærling

Jesper Holger

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Evt. hjulleje.
hvilken type larm er det
det kan være flere ting , som vi nok kan indkræse lidt hvis vi ved hvilken type larm det er , banken , skuren , hylen eller noget helt andet
Skrevet af LL1 på 07 apr 2011 21:29
Evt. hjulleje.

I venstre side,løft bilen op og hiv i forhjulene.

René

Er ved og være nået frem til den konklusion at det er en utæthed ved en samling mellem lydpotte og udstødning..

Er der nogle der har nogle tips til og kunne udbedre dette???

Tømrerlærling

Jesper Holger

det kommer da meget an på hvordan den er utæt
er det kun et lille hul , kan det klares med en bandage , men det holder kun midlertidigt
er det der hvor røret er svejset på potten , må du svejse et nyt stykke rør på
er det midt på et rør , skære du det over og samler det igen med en rørsamler
men uanset hvor det er , vil en reberation være en midlertidig løsning medmindre du kan skifte et større stykke , så mange gange kan det bedre betale sig at købe nyt og skifte den dårlige del
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis