Rabat på vinduer

Jeg skal til at skifte vinduer og døre i mit hus. Har regnet lidt på, hvad det kommer til at koste ved at se på de vejledende priser fra KPK, Rationel og Outline. Der ender jeg på hhv. 92000 kr, 97800 kr og 114800 kr.

Spørgsmålet er så, hvor meget rabat jeg skal forvente at få i tømmerhandlen på en ordre af den størrelse. Kunne være meget rart med et bud, så jeg ved ca. hvad jeg skal forhandle mig frem til. Er 20-30% urealistisk?

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Absolut ikke urealistisk, jeg har lige fået ca.30% på rationel og det var en noget mindre ordre. Så må der pruttes ;-)
Jeg har netop købt dører og vinduer til hele mit 1 plans parcelhus fra Outline. Den endelige pris overraskede mig noget (på den gode måde). Nu har jeg ikke siddet og regnet helt præcis ud med liste priser, men jeg vil tro jeg har fået rabat på listepriserne på noget der ligner 40-50%. Købte dem direkte i en trælast. En tømrer ven som handler med KPK, var ikke i nærheden af og kunne matche priserne (og det var hans indkøbspriser).

/Jesp3r

Rationel har jo stort set hver uge 30% rabat på hele sortimentet i skiftende butikker. Så jeg ville altid forvente mindst det!
For lige at afrunde den så vil Stark give ca. 35% på Outline og 25% på Rationel. XL var lidt dyrere på Outline og præcis samme pris på Rationel (pånær 1,25 kr). Den lokale KPK-mand hørte jeg aldrig fra.
Men detr intersante er vel ikke procentsatser, men prisen der skal betales?
For som det jo fremgår så er den vejledende prisjo blot et "astronomisk" højt tal som der kan gives nogle "enorme" rabatter på.

Hvilken pris er iøvrigt bedst:
10% rabat på 100 kr eller 50% rabat på 200 kr?
Annonce
Enig, men mener nu stadig det er interessant for andre at vide, hvor meget for høje listepriserne er. Det var derfor jeg skrev indlæget med nogle konkrete tal.

Så har man da en lille mulighed for at vurdere, hvor meget man bliver snydt, når man som jeg ikke er specielt god til at forhandle priser.
Og ja, så bør jeg selvfølgelig også fortælle, at tilbudet fra Outline i mit tilfælde var det billigste.
Som jeg lige forstår det har du fået priser på tre forskellige vindues løsninger, fabrikater.
Er der nogle af disse du foretrækker, af den ene elelr den anden grund må det jo også veje med i din overvejelse om pris niveau...

Kender ikke tikl de rabatter man kan forvente, men det handler jo ikke en skif´d om rabat procent, men om hvad det koster.... Kender da godt dem der prler med at de har fåer %er på listeprisen hos XL eller hvem ved jeg... men hvad hjælper det når udgangsprisen er ALT for høj :-(

Så fokuser på hvad du vil have af vinduer og så se hvad de kan fåes til, er denne pris ikke OK, så må du se på hvad 2. valg i vindue kan købes til :-)

Bare min holdning :-)

PS. jeg tror da de tre vinduer alle er OK valg :-) Vinduesfabrikker er noget der ofte diskuteres i dette forum... så kig dalidt igennem inden du vælger :-)

MVH Njord

MVH Njord
Jeg er helt enig i, at det naturligvis er den endelige pris, der er en af de parametre, som er betydende for mig og ikke rabatten i procent. Synes bare det er almindelig god skik at melde tilbage, hvad man er kommet frem til, når man har stillet et spørgsmål. Så når jeg skriver hvad jeg har kunnet opnå, så er det udelukkende ment som hjælp til andre, som står i samme situation som som mig, og gerne vil vide ca. hvad de kan forvente at kunne forhandle sig frem til.

Jeg har på intet tidspunkt spurgt om hjælp til valg af vinduer - der har jeg naturligvis allerede læst om her inde. Og jeg har heller ikke skrevet, hvilket vindue jeg foretrækker, da det ikke var det mit oprindelige spørgsmål gik på.
Jamen det er osse udmærket altsammen.
Og det er måske osse fint med nogle procenter!
Men man skal bare være opmærksom på at dem henne i tømmerhandlen i 9 ud af 10 tilfælde er bedre til at handle end du/jeg selv er.
Og hvis du/jeg mener at vi har har gjort den bedste handel så er det nærmest perfekt. Uanset prisen.

Iøvrigt er der mange udbyderer der hellere "konkurrer" på procentsatser end på prisen.

Endeligt er det, især som GDS-er, meget svært at finde den bedste pris. For det kræver at man kender "markedsprisen", hvilket en GDS-er jo sjældent gør. Og en god pris er jo lavere end markedsprisen!!!

Og ja, du har ret i at det i nogen grad handler om hvor meget man bliver snydt. Når det gælder priser.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis