Hjælp min have er skrå.

Hej Alle

Jeg har oprettet mig fordi jeg intet aner om have arbejde, så jeg er lidt i vildrede med hvad jeg skal gøre med den jeg lige har anskaffet mig.
Jeg har en lille forhave på 20-25 m2 som mildest talt er ubrugelig. Den er ca 4,5m x 4,5m og halvdelen af haven (mod huset) er i et nievau mens den anden halvdel (mod vejen) er 30-40 cm lavere. Mit spørsmål er så hvordan få jeg den udjævnet.
Jeg kan næsten regne ud at jeg skal løfte den yderste del af haven, men hvordan gør jeg det nemt og billigt? Haven er græs og en række sten fra hoveddør til have indgang. Hvordan afslutter jeg pænt og stabilt ud mod vejen (please ikke noget med at støbe beton), og hvad skal jeg fylde op med så haven kommer op i niveau.
Er ikke den store havemand så hvis nogen har et bud på hvad sådan noget vil koste at få lavet ville det også være super.

På forhånd tak.


Havemongolen

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Som jeg forstår beskrivelsen skal du vel bare lægge jord på den lavere del. Et hurtigt regnestykke siger noget i retning af 3 m3, hvilket du skulle kunne få leveret lige i lavningen for 2100 kr og for 1700 kr ved kantstenen jf. en annoncør her på LDS.

Lægger du jorden på nu, kan du så græs i og en to tre uger, når jordvarmen er tilstrækkelig til græsset spirer. Ellers kan du lægge rullegræs. 
Ud mod vejen kan du formodentlig slutte af med en type kantsten (google).
Hej du skal bestille "harpet muld",det vil sige at de værste sten er sigter fra. og så gerne noget der er blandet med ledt sand, det gør det mulden mere luftig og nemmer at arbejde med.
Joren skal ikke stampes det skal nok selv sætte sig. dog er det en god ide at træde det ledt sammen der vor du fylder meget på. men overfladen skal være løs og luftig ca,5-10cm.så græs frøene kan få godt fat,
Gør dig selv en tjæneste at købe nogle ordenlig frø, det gæller med frø som alt mulig andet man får hvad man betaler for.
Mvh nicolai
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis