Puds på gipspuds?

Hej LDS.  Jeg har pillet tapet af i et rum,og der viser sig "selvfølgelig", nogle gamle reperationer af pudsen, bl.a noget jeg tror er gipspuds. Kan jeg pudse med cementmørtel oven på dette?  Planen er at væggene, skal stå vandskurrede, med en åndbar maling.  Jeg ved godt, at man nok burde,banke alt puds ned, men da indermuren er af soltørrede lersten, vil jeg meget gerne slippe for det store ekstra arbejde ,med at pudse/rette alt op igen.  på forhånd tak.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vandskuring er en behandling man normalt giver på en murstensvæg. Uden puds.
Så hvad er det egentlig du vil?
Hvis du vil have en "rå" væg skal pudsen ned.
Hvis du vil have en pudset væg som er jævn og ret skal pudsen osse ned. Og ny puds på.
Men hvis du vil have en væg der godt må være den oprindelige, men uden forskellige pudstyper. Så skal gipspudsen nok fjernes og ny kalkpuds påføres på de pågældende områder.
Men er du sikker på at det er gipspuds. Mon ikke det er alm. spartelmasse de pågældende steder.
Gad vide om ikke en spartling af hele væggen vil give et ensartet underlag for malingen.
Og derved en ensartet overflade på den færdigmalede væg.
Nej jeg tror ikke det er alm. spartel, det er nogle store "felter". Vandskurring var så ikke den rette betegnelse. Tyndpuds må det være så ;-) men inden da, skal jeg lige rette lidt op på det hele alligevel. Ville meget gerne slippe for, at banke al puds,og andet ned da det jo som sagt er soltørrede lersten = temmelig porøst.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
hej.
Hvordan ønsker du det skal se ud til slut ?
Jeg havde under en ombygning herhjemme valgt at spartle en væg lavet af yton plader. Den blev også pæn , glat og KEDELIG !
Så trak jeg et lag rotband gipspuds over det hele uden at rette for meget i det, og resultatet passede meget bedre til vores gamle skæve hus.
mvh snedkeren   

 gørenmasseselvsåvidtmuligt

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også