bredbil økse

hej..
er der nogle herinde som har erfaring med bredbil øksen fra linå danfauna?

hej.. er der nogle herinde som har erfaring med... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Har man lyst til at prøve ældre håndværktøj og evt. få lidt instruktion, så er der muligheder rundt omkring.

Gl. Estrup, Frilandsmuseet, Roskilde Vikingemuseeum og Sagnlandet Lejre er blot nogen af de steder, hvor der arrangeres værksteds- eller håndværkerdage, hvor man kan se og prøve historisk værktøj.

Og hvis man er rigtig feinsmecher tager man naturligvis på kursus hos Gränsfors

Er man heldig er det nok også her, at man kan få gode tips til hvor man kan købe værktøj uden om det, der kan findes i internethandler eller e-bay.

Skide go idé med at foreslå Gl estrup mm! Så kan man prøve at få økserne i hånden i stedet for bare at se det i fjernsynet. Ting ska opleves IRL efter min mening!


Så! Nu mangler vi bare det sidste. Brugbart udtryk på et hvert tidspunkt i et projekt.

Håndværktøj skal købes direkte, det er så min mening. Når jeg eks. skal købe en hammer, vil jeg altid prøve at holde den før jeg køber den, det er muligt at det bare er en ide jeg har, men jeg syntes at der er forskel på hamre, hvordan de svinger i hånden. Det samme med økser
Meget aprospro økser. Jeg var et smut til vikingetræf på Moesgård her i weekenden som tilskuer. Der var mange fine håndsmedede økser. Jeg kunne godt tænke mig at komme med i et laug og smede min egen økse.
Her er lidt billeder fra træffet.
http://spotted.stiften.dk/photos/index.php?id=228032

Så! Nu mangler vi bare det sidste. Brugbart udtryk på et hvert tidspunkt i et projekt.

Rimelig sikker på at Linaas såkaldte bredbil er en sløjdbil, til tildannelse og finere oparbejdning af mindre emner.

Når nu i allerede har nævnt Gränsfors, så har de en rigtig rolls royce i samme kategori - og ultra skarp, ved jeg af erfaring fra min snedkerøkse - prægtigt værktøj!

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!
jeg har nu købt en gammel dansk bredbil som jeg selv har fremstillet en skaft til af godt dansk kvali træ! bedre blir det ikke
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis