hvad er transportskøde

Hej,

Hvad er et transportskøde? Jeg vil gerna have at min ægtefælle også står på som medejer for vores nye bolig og skal derfor lave et transportskøde.

Hvad er et transportskøde og hvordan ser den ud?

Hilsen,
R

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er ejendommen købt på tvangsauktion?
Det er noget man bruger ifm der med.
Der kan man transportere sine rettigheder som aukltionskøber til trediemand, helt eller delvist.

Med venlig hilsen
ktm

 

Et transportskøde kan være et skøde hvor der er sprunget et led over.Eks. : En kreditforening køber et hus på tvangsauktion men undlader at få skøde.Når de så sælger videre til en ny ejer , får han skødet.Det er det man kalder et transportskøde.
Det ser ikke ud som om det er det der er tilfældet her ved dig.Men advokatsekretæren ( min kone ) har ikke hørt om andre eksempler på et sådant skøde.

Med venlig hilsen,Leif , Esbjerg.

Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen..............

Skrevet af ktm på 06 apr 2011 16:09
Er ejendommen købt på tvangsauktion?
Det er noget man bruger ifm der med.
Der kan man transportere sine rettigheder som aukltionskøber til trediemand, helt eller delvist.


ja købt ved auktion men fik ikke lige tænkt at konen skulle på der
Har talt med retten og de siger at det kan ske ved at lave et transportskøde som vedhæftes til selve auktionsskødet. Men har ikke helt styr på hvordan den ser ud og hvad der skal står på den

Advokaten vil have 5000+moms for at lave ET word-dokument!!
Så find da en anden advokat.
Det er en skid og en begmand, at påføre den smule.
Google Skøde og der dukker masser af reklamer for vinkelskrivere op.
Det handler om 1-2000 kr.

Med venlig hilsen
ktm

 

jeg købte engang et familiemedlem ud af en fælles ejendom ved at der blev lavet en "alonge" til skødet. så vidt jeg husker gav jeg i omegnen af 2.000 kr.+ tinglysning for at få det lavet.

hilsen
allan
Nu skal man jo huske at advokatens salær ikke bare er for at udskrive et Word-dokument. Han rådgiver også og påtager sig også et ansvar. Og det betyder, at eventuelle fejl i hans arbejde eller rådgivning kan medføre erstatningsansvar og kroner.

At der måske så ikke er de store vanskeligheder lige i denne sag - måske - er noget helt andet, men for advokaten er det jo også "gyngerne og karussellerne".

Man kan købe mange juridiske dokumenter på http://www.familieadvokaten.dk/ (men ikke transportskøde) til få hundrede kroner pr. dokument, men det så uden rådgivning og alt på eget ansvar. Det skal man lige huske når man synes at x antal tusinde kroner er mange penge for lidt tekstbehandling.

Og nej, jeg er ikke advokat ;-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis