Hjælp til at fremstille pedal

Hej med jer folkens

Jeg ville høre om der var nogen herinde der er interesseret i at hjælpe mig med at lave 2 pedaler til min kondicykel, den sjove forespørgelse behøver nok en forklaring.

For godt 2 år siden blev jeg overfaldet og brækkede mit ben 7 steder, derfor har jeg gået med et stålstativ der holder mit ben sammen. Nu er tiden endelig kommet hvor jeg må begynde at belaste det igen, og jeg har fået en kondicykel til at starte op med. Problemet her er så at de pedaler der sidder på som standard ikke er brede nok, så stativet på mit ben rammer cyklen når jeg prøver at køre rundt.

Jeg har prøvet selv at sætte en plade på pedalen og det er simpelthen noget møg  (jeg er ikke så god til sådan noget håndværk)

Derfor håber jeg at der er nogen herinde der gider at hjælpe med sådan en udfordring, jeg vil selvfølge gerne betale for jobbet

Med venlig hilsen
Mikkel
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ikke lige det du spørger efter, men har du overvejet om du kunne modificere nogle 'klik' pedaler (den slags man bruger til racercykler)?
Min tanke er at de klikbeslag der passer på skoene kunne modificeres til at holde fast på en bredere plade....

 

ved ikke om du har set de træklodser man sætter på børnecykler... dem kan du lave bredere (ud af) og så sætte en klods imellem i samme tykkelse som selve pedalen.. og så sætte sadlen de cm op...
Det må kunne gøres let med nogle træskruer.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

det eneste er at "forlænge pedalen" med plade med bolte
od sætte nogle remme på alla sandal.!
for at ungå at "stålstativ" ikke kommer i kampolage. med kranken.!
men du kommer nok til at sidde lidt akarvet på kondicyklen.
med "stativet"på benet. i begyndelsen.!

og hav en god bedering.
Av for satan hvis det mekano kommer i konflikt med noget.
Jeg ville finde en smed og en gammel pedal,det må kunne lade sig gøre at forlænge pedalakslen ved at svejse noget mere gevind på ,eventuelt med noget vandrør som forstærkning,en gammel tåclips ville forhindre at foden glider.
Dit tråd bliver totalt skævt så pas på ikke at smadre knæet.
God tour
René
Hej Mtange Hvor mange cm snakker vi om. er der 3-5 eller Hvad er vi oppe i. for at du kan have stativet der.
Mvh nicolai
Skrevet af nic1205 på 08 apr 2011 10:48
Hej Mtange Hvor mange cm snakker vi om. er der 3-5 eller Hvad er vi oppe i. for at du kan have stativet der.
Mvh nicolai


Hej igen kan selve pedalen skruges af lige som på en almindelig cykel.
Ja det er jo lidt svært at gennemskue hvor meget isenkram du er udstyret med,hvis du har stativet om låret ville jeg da overveje en maskine til at sætte på gulvet med pedaler på(jeg har ingen aning om hvad sådan en kaldes)så kan du sidde i en fin stol og trampe.
René
http://www.aktivsport.dk/terapiogpsykomotorik/fysioterapi/hand-arm-ogbentrner/art=2012100
René
alb69.

igen kranken kommer i kambolage med stativet hvis den sider på underbenet.!
en almindelige pedal hvor der er skruet en plade med remme på den
som sandal.
med bolte. af 7 eller 9 lages krydsfinereplade
og lille plade på den anden pedal for at undgå højde forskæl.!
det kan måske række 10 til15 cm. ud af pedal enden.?
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis