Hjælp til at fremstille pedal

Hej med jer folkens

Jeg ville høre om der var nogen herinde der er interesseret i at hjælpe mig med at lave 2 pedaler til min kondicykel, den sjove forespørgelse behøver nok en forklaring.

For godt 2 år siden blev jeg overfaldet og brækkede mit ben 7 steder, derfor har jeg gået med et stålstativ der holder mit ben sammen. Nu er tiden endelig kommet hvor jeg må begynde at belaste det igen, og jeg har fået en kondicykel til at starte op med. Problemet her er så at de pedaler der sidder på som standard ikke er brede nok, så stativet på mit ben rammer cyklen når jeg prøver at køre rundt.

Jeg har prøvet selv at sætte en plade på pedalen og det er simpelthen noget møg  (jeg er ikke så god til sådan noget håndværk)

Derfor håber jeg at der er nogen herinde der gider at hjælpe med sådan en udfordring, jeg vil selvfølge gerne betale for jobbet

Med venlig hilsen
Mikkel
Hej med jer folkens Jeg ville høre om der var... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej med jer alle ,

Jeg har vedhæftet et billede af mit fine ben, så giver det måske en bedre idé om hvad udfordringen er. Grunden til at det er vigtigt at komme igang på cyklen er at der kan jeg øge belastningen, og derved få rigtigt gang i benet.

Mikkel
og jeps, pedalen kan sagtens skrues af, og det er samme type pedal som på en normal cykel.
Dit billed giver rigtig god mening men hvis du belaster benet så skævt som det kræves så kan du godt bestille tid til et nyt knæ,få millimeters skævhed kan være nok til at give problemer.
Jeg er ikke noget der minder om fys. men ville da satse mere på noget presse eller ro maskine.
Forstår udemærket godt at du vil have gang i benet men fagfolkene må da have en løsning i ærmet.
Pøj pøj
René
Prøv at google kneesaver. Det er en lille anordning der forlænger dit gevind. Men giver formentlig slet ikke nok i dit tilfælde. Få fat i et par 'moderne' (bear trap) pedaler. Der er trædefladen til at skrue af - den sidder som regel med 4 unbraco-bolte. Hos en smed ville du kunne få lavet nogle længere vinkler i tykkere gods, som burde kunne holde til den ekstra belastning.
Håber det giver mening. Formentlig ville Sahva og PTU (Polio-, Trafik- og Ulykkesskadede) også kunne hjælpe dig.
Vær opmærksom på at din kondicykel kan have en mindre størrelse gevind end standardpedaler.

Mvh
mTange.

så er det ikke tosset som jeg sade.?

så er det forlænget pedal der kommer på tale med remme
men i den anden indlæg som siger bear pedals.?
men det kræver nok en speciel kondicykel.!
men som en trede indlæg som siger romaskine.
eller bentrænnings maskine.!
Hvordan går det med projekt pedal?

Hvis du kan skaffe et par ekstra pedaler til at forlænge med, kan jeg godt svejse dem sammen for dig. Men som nævnt tidligere i tråden, ville jeg nok også lige forhøre mig hos læger osv. mht. skævt tråd.
Jeg bor i Hjørring og kommer jævnligt til Aalborg, så logistikken skulle være til at klare.

Mvh. Kasper.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis