Overdækket terrasse - principper og fremgangsmåde?

Efter snetryk og skade på overdækket terrasse ved sommerhuset, skal jeg have lavet en ny overdækning på ca 6 x 2 m. Jeg ønsker en solid konstruktion uden at overdimensionere, montering under tagudhæng er jeg i tvivl om, jeg kender ikke til principper for hvilke stokke/lægter, der ligger under og over hinanden (ud fra og langs med huset), ej heller om samlinger - evt. med brug af vinkeljern....? Jeg formoder at jeg kan save/stemme den nødvendige plads til de nye udadgående, som skal hvile på en eksisterende ydervæg.
Endelig lægger jeg trapez på... men ved ikke om jeg skal tænke på en særlig inddækning.
Er der særlige råd til valg af materialer? Nå... kan nogen oplyse mig om, hvor jeg kan få ideer og hjælp til fremgangsmåde og principper for udførelse? Jeg ved det formentlig er ret nemt - men jeg har brug for råd og vejledning.


 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
tomas67.

Du kan fastgøre et stykke træ på muren under udhænget med nogle plux og lange franske skruer, nå dette er gjort kan du på tømmerhandelen få nogle beslag fåes i forskellige størrelser, hvori du "lægger" dine spær i så spær og lægte flugter overkanten.

Billedet er fra min carport og skulle gerne give dig et overblik over hvordan det kan gøres, få tømmerhandelen til at vejlede om dim. du har brug for, det fik jeg da jeg lavede min carport.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
thomas67.

Det var/er alt andet lettere hvis man står og ser på tingene, men sådan er fakta jo ikke.

Når du får taget det ødelagte ned er det måske lidt mere overskueligt og nemmere at gå til og give dig nogle tips til hvordan du kan gribe det an derfra.

Måske ud fra et par eller flere fotos til den tid.

Men som jeg har forstået det vil du gerne have dit halvtag til at fortsætte under det eksisterende. 

Måske har du nogle bekendte som lige ka' ta' et kig på det og på den vis komme i gang med pjojektet.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis