Danfoss Gulvvarmeshunt

Hej

Er der nogen som kan fortælle mig om der i en Danfoss Gulvvarmeshunt FHM-C3 altid er åbent for vandgennemstrømning, således at det varme vand fra kedlen kan cirkulere??

Hilsen
Flemming
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er ikke bypass i den type gulvvarmeshunt - tror i øvrigt ikke du kan få nogen, der kan bypasse på den side eftersom funktionen af shunten i grunden vedrører det blandede vand i gulvvarmekredsene.
Nu ved jeg ikke hvad du skal bruge et bypass til, men jeg gætter på, at du skal beskytte en gaskedel mod at gå på kog? Du skal ikke have noget der altid står åbent... hvad skulle da få vandet til at løbe ud i anlægget?

I såfald kan man bygge et by pass med en overstrømsventil til at opretholde minimumsgennemstrømningen i kedlen - du kan google Danfoss AVDO.
Jeg har netop fået installeret et pillefyr og undre mig over at der ikke skal være konstant cikulation. Mellem fremløb og tilbageløb. Der er koblet en vvb og gulvvarme på, men de lukker jo for cikulationen, når de respektive termostater har nået den ønskede temperatur. Fyret går selvfølgelig over på pausefyring, når det ikke kan komme  af med varmen, men jeg forestiller mig bare, at det ville fungere bedre hvis der var konstant cirkulation i den "hovedledning" som er forbundet direkte til fyret.
Du får den bedste fyringsøkonomi ved at have bedst mulig afkøling på vandet dvs. koldest muligt ind i bunden af kedlen, hvis den vel at mærke er konstrueret til det og det bør ses af fabrikantens installationsvejledning.

Du har ingen interesse i at din kedel holder varme på andet end sig selv - og moderne pillebrændere er effektive og behøver ikke buffer, hvilket i princippet er det du skaber med en cirkulation mellem frem- og retur.
hej

jeg under mig bare om anlægget er konstrueret rigtigt (se tegning), skulle bypassen ikke sidder over pumpen?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis